سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاییز کرمانشاه تماما جاذبه است

رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه گفت : پاییز کرمانشاه تماما جاذبه است برای کسانی که عاشق زیبایی‌های این فصل هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حمیدرضا کرمی رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه به جاذبه‌های گردشگری مهم کرمانشاه در فصل پاییز اشاره کرد و گفت : پاییز کرمانشاه به واسطه تعداد بالای درختان شهر در دو نقطه بسیار دیدنی است، یکی سراب قنبر در جنوب شهر با باغاتی که رودخانه‌ای از دل آن‌ها می‌گذرد و دیگری در شمال شهر و جاذبه‌هایی زیادی که در این بخش داریم. از بلوار کم نظیر تاق بستان به طول بیش از سه کیلومتر گرفته تا محوطه تاریخی تاق بستان با درختان کهنسال و پارک‌های شرقی و غربی که مجموعه‌ای از جاذبه‌های پاییزی را شکل داده‌اند.

او گفت : باوجود اینکه چندسالی است که همانند تعداد دیگری از شهر‌های ایران، برگ‌های پاییزی خیابان‌های کرمانشاه جمع آوری نمی‌شود، اما متاسفانه نتوانسته ایم از این همه زیبایی در بعد تبلیغات گردشگری برای شهرمان کاری کنیم. تمام کاری که در این مدت انجام می‌شود منحصر به این شده که تعدادی از عکاسان، عکس‌هایی را از این زیبایی‌ها می‌گیرند و در پیج‌های شخصی خود در فضای مجازی منتشر می‌کنند، درحالی که باید پا را فراتر از این کار‌ها بگذاریم.

این فعال گردشگری کرمانشاه افزود: برگزاری فستیوال و نمایشگاه‌های عکاسی همزمان با برگ‌ریزان پاییزی در فضای بازی همچون بلوار تاق بستان می‌تواند تا حدودی به معرفی گردشگری پاییزی کرمانشاه کمک کند، همان کاری که امسال هم شهرداری آن را در دستور کار قرار داده است.

او افزود: همچنین باید این زیبایی‌ها را از طریق وب سایت‌های تخصصی چند زبانه گردشگری که هم اکنون فاقد چنین ظرفیتی در استان هستیم، نشان دهیم.

کرمی ادامه داد: البته زیبایی‌های پاییز فقط در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر کرمانشاه جلوه گری نمی‌کند، در خیلی از شهر‌های استان هم پاییز ردای پادشاهی‌اش را همه جا پهن می‌کند و چشم‌ها خیره‌اش می‌شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه به زیبایی‌های پاییزی شهرستان‌های کرمانشاه اشاره‌ای کرد و گفت: شاید خیلی از گردشگران علاقمند به پاییز ندانند که در استان کرمانشاه دو باغ شهر داریم، یکی شهر هرسین با درختان چنار و میوه در سراب معروفش و دیگری صحنه و جاذبه کم نظیر سراب دربندش و باغ‌هایی که در دل این شهر هستند. در منطقه اورامانات هم درختان گردو و انار در این فصل از سال طبیعت چندرنگی را به نمایش می‌گذارند. همچنین در منطقه جلالوند و عثمانوند نیز درختان پرانبوه بلوط در برگ ریزان پاییزی شکوه خاصی را به این منطقه می‌بخشند.

کرمی ادامه داد: با وجود همه این ظرفیت‌ها باید برگزاری تور‌های عکاسی و گردشگری را بیشتر از قبل مورد توجه قرار دهیم.

این فعال گردشگری خواستار راه اندازی یک پیاده راه استاندارد برای عکاسی و گردشگری پاییزی در شهر‌های پر ظرفیت و بویژه در بلوار تاق بستان کرمانشاه شد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.