سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیاه دارویی مورینگا در کازرون زیر کشت رفت

یک زوج جوان کارآفرین برای اولین بار، گیاه دارویی مورینگا در بخش جره و بالاده کازرون کاشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عالمه صابری بانوی کارآفرین گفت: گیاه مورینگا را درخت معجزه می‌شناسند و با توجه به اهمیت زیاد دارویی، درکشور‌های دیگر سرمایه گذاری خوبی روی کاشت این درخت انجام می‌دهند.

او افزود: کاشت این گیاه از حدود هفت سال قبل در ایران شروع شد و ماهم مشتاق به کشت دراین منطقه شدیم.

این بانوی کارآفرین ادامه داد: در خارج کشور، به ویژه در کشور آلمان داروی سرطان ریه از این گیاه تولید می‌کنند و به کشور وارد می‌شود.

صابری بیان کرد: از دیگر مزایای کاشت این گیاه، مصرف کم آب و اشتغال زایی در منطقه است.

اشکان ایمانی همسر این بانو کار آفرین هم گفت: با توجه به اینکه این گیاه دارویی درایران کمتر شناخته شده است و منطقه جره و بالاده از ظرفیت آب و خاک خوب برای کشت برخوردار است اقدام به کشت این گیاه کردیم.

او بیان کرد: این گیاه در یک دوره یکساله به مرحله برداشت می‌رسد و عمر آن بدون آبیاری تا ۲۵ سال است.

کارشناس و مسئول خدمات کشاورزی بخش جره و بالاده نیز گفت: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در استفاده بهینه از آب کشاورزی و صرفه جوئی در مصرف آب، کشاورزان درمنطقه اقدام به کشت چند نوع گیاهان دارویی کردند.

محمد غلامان افزود: کشت گیاه مورینگا گیاهی است که برای اولین سال درسطح ۱۰ هکتار درمنطقه کشت می‌شود.

او اظهار داشت: کشت این گیاه علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب در اشتغال کشاورزان و رونق اقتصادی خانوار‌ها نقش موثری دارد که در صورت موفق بودن کاشت این گیاه در آینده سطح بیشتری اختصاص خواهد یافت.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی کازرون هم گفت: امسال بیش از ۵۰ هکتار از اراضی شهرستان کازرون به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است که کشت مورینگا از جمله آن‌ها است.

زهرا پناه گفت: برداشت این گیاه دارویی در یک دوره یکساله انجام می‌شود که بیش بینی می‌شود در هر دوره برداشت از هرهکتار هفت تا هشت تن برگ این گیاه دارویی برداشت شود و جهت فرآوری به بازار‌های داخل و خارج عرضه شود.

شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.