سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهسازی و روکش ۳۷ کیلومتر از راه‌های روستایی البرز

بهسازی و روکش ۳۷ کیلومتر از راه‌های روستایی البرز به منظور ارتقای سطح خدمات به ساکنین روستا‌ها و دسترسی سریع‌تر به امکانات پیگیری و اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گودرز محمودی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفت: طی سال جاری این اداره کل متعهد شد ۳۷ کیلومتر از راه‌های روستایی استان را در قالب طرح ابرار (اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی) بهسازی کند که از این میزان ۲۵ کیلومتر در طالقان، ۱۰ کیلومتر در ساوجبلاغ و ۲ کیلومتر در اشتهارد وجود دارد.

محمودی با اشاره به این که اولویت بندی بهسازی و روکش راه‌های روستایی بر اساس شاخص‌هایی مانند تعداد خانوار، دسترسی به چندین روستا، خالی نبودن روستا از سکنه در طول تمام فصول و... انجام می‌شود، افزود: در طالقان مسیر جوستان، گته ده، گراب حدود ۱۸ کیلومتر است و از این ۱۰ کیلومتر آن انجام شده که روستا‌های آنتنی، خجیره، دهدر و آسکان نیز از آن بهرمند هستند، مسیر آنتنی، انگه ۷۰۰ متر انجام شده و آنتنی - اهوارک تا خوران نیز به طول ۲/۵ (دو و نیم) کیلومتر انجام شد و خوران به امیرنان ۷ کیلومتر در حال تعریض است.

او افزود: همچنین مسیر روستای اورازان به طول ۳ کیلومتر با مشارکت مردمی زیر سازی و قیرپاشی شده و توسط راهداری آسفالت شد و آسفالت امیرنان به کذلک به طول ۲ کیلومتر در شهرستان طالقان تا دو هقته آتی آماده بهره برداری است.

در استان البرز ۹۲۷ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که از این میزان ۷۸۱ کیلومتر آن آسفالته و ۱۴۵ کیلومتر آن شوسه است و از اواخر سال ۹۸ نگهداری و توسعه راه‌های روستایی از اداره کل راه و شهرسازی منفک و به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای واگذار شد.

انتهای پیام/د.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.