سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه دار شدن ۲۳۲ خانواده ۲ معلولی در چهارمحال و بختیاری

در طرح نهضت مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق روستایی، ۲۳۲ خانواده در چهارمحال و بختیاری صاحب خانه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح نهضت مسکن خانواده‌های دارای دو معلول در مناطق روستایی که از پارسال آغاز شده است، گفت: ۲۳۲ خانواده دارای دو معلول در این طرح صاحب خانه شدند.

او افزود: برای احداث مسکن روستایی به این خانواده‌ها ۳۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری در خصوص جذب و تخصیص اعتبارات احداث مسکن برای خانواده‌های دو معلول روستایی در سطح کشور رتبه برتر را کسب کرده است.

او با اشاره به اینکه طرح نهضت مسکن خانواده‌های دارای دو معلول در مناطق روستایی در قالب تفاهمنامه سه جانبه با بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان در دست اجراست ادامه داد: ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت نیز به متقاضیان پرداخت می‌شود.

عسگری با اشاره به اینکه ۵۰۰ خانواده دارای دو معلولی فاقد مسکن در استان شناسایی شده است گفت: در مناطق روستایی که بنیاد مسکن زمین داشته باشد برای تامین زمین به این افراد نیز کمک می‌شود.

او افزود: ساخت و تامین مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول در مناطق شهری نیز با امضا تفاهمنامه پنج جانبه بین بهزیستی، بنیاد مسکن، انجمن خیران مسکن‌ساز، سازمان ملی زمین به نمایندگی از راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان در دست اجراست.

عسگری اظهار داشت: در مناطق شهری نیز ۴۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: هزینه انشعاب آب، برق و گاز این مددجویان و همچنین هزینه پروانه ساخت مسکن دو معلولی در مناطق شهری و روستایی رایگان است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.