سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی مشکلات و معضلات صادرکنندگان منطقه آزاد اروند

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مشکلات و معضلات صادرکنندگان در برون مرزی و درون کشور نیاز به رفع شدن دارند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید علی موسوی معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در نشست مشترک با معاون و مدیران سازمان توسعه و تجارت ایران و همچنین مدیر کل آفریقایی و عربی سازمان توسعه و تجارت کشور و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی خرمشهر گفت : این نشست با هدف بررسی مشکلات و معضلات صادرکنندگان منطقه آزاد اروند و ارائه راهکار جهت تسهیل و روانسازی صادرات از بنادر آبی و مرز خشک شلمچه برگزار شد.

او افزود: با توجه به پتانسیلی که کشور عراق دارد و ۲۵ درصد صادرات کل ایران به این کشور اختصاص یافته و اولین و بزرگترین شریک تجاری ما به شمار می رود مشکلات و معضلات صادرکنندگان در برون مرزی و درون کشور نیاز به رفع شدن دارند.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه گفت: مصوبه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص تهاتر ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان که مجاز اعلام شد نقش بسیار مهمی در جهت ترخیص سریع کالاهای رسوب شده در بنادر آبادان، خرمشهر و گمرکات استان خوزستان خواهد داشت.

موسوی گفت: با توجه به این مصوبه از این پس واردکنندگان می توانند ارز مورد نیاز خود را به هر میزان از محل ارز صادرکنندگان تامین کنند و واردات از محل ارز متقاضی نیز امکان پذیر است.

او اظهار داشت: همچنین با توجه به این مصوبه مسلما واردکنندگان، تجار و بازرگانان که در زمینه کالای همراه مسافر و کالای مصرفی در منطقه فعالیت دارند و همچنین واحدهای صنعتی نیز ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز خود را می توانند از این محل تامین کنند و واردات کالا به منطقه تسهیل خواهد شد.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.