سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روی آوردن دانشگاه‌ها به آموزش مجازی کار شایسته‌ای بود

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: روی آوردن دانشگاه‌ها به آموزش مجازی با شیوع کرونا کار شایسته‌ای بود که از هدر رفتن وقت دانشجویان جلوگیری کرد.

عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا سیستم آموزشی دانشگاه و آموزش و پرورش مجبور به واکنش شد و به منظور جلوگیری از ابتلای قشر جوان جامعه به کرونا تمامی آموزش‌ها مجازی شدند. 

او افزود: پیش از شیوع کرونا در کشور در بخشنامه‌ها اعلام شده بود که آموزش عالی می‌تواند حدود ۱۰ درصد از کلاس‌ها را با ظرفیت مجازی اجرایی کند، اما تا زمان شیوع این بیماری هیچ دانشگاهی از ظرفیت مجازی برای برگزاری کلاس‌ها استفاده نکرده بود، مگر اینکه دانشجویی به عنوان آموزش مجازی جذب می‌شد که این عامل به صورت کلی از سیستمی متفاوت تبعیت می‌کرد.

حبیبی تصریح کرد: ویروس کرونا بر بخش‌های دانشگاهی از جنبه‌های متفاوت تاثیر گذار بود و توانست ظرفیت‌های زیادی را ایجاد کند. یکی از آن بخش‌ها استفاده از فضای الکترونیکی در راستای دولت الکترونیک بود که باعث شد تا از ظرفیت‌های خاموش این پدیده شناخت بهتری داشته باشیم و آن‌ها را فعال کنیم.

او با بیان اینکه دورکاری یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار ویروس کرونا بود، تاکید کرد: سیستم دولتی، شاغلان و مدیران تا قبل از شیوع ویروس کرونا دورکاری را جدی نمی‌گرفتند، اما در این شرایط به صورت جدی از ظرفیت دورکاری استفاده شد. البته مشکلاتی هم در این زمینه داشتیم که طبیعی است.

ظرفیت‌های شگرف فضای مجازی برای دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا مدیران دانشگاهی و عوامل اجرایی دانشگاه‌ها متوجه شدند چه ظرفیت‌های شگرفی در فضای مجازی وجود دارد. با ورود به فضای مجازی از هدر رفتن وقت بیش از ۳ میلیون قشر جوان دانشگاهی جلوگیری شد و آنان توانستند تحصیلات خود را حتی در سخت‌ترین شرایط ادامه دهند.

حبیبی بیان کرد: در حال حاضر برای ما مشخص شده است که روی آوردن به فضای مجازی برای دانشگاه‌ها اقدامی درست، شایسته و مناسب برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و سرمایه کشور بوده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.