سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حزب رفاه ملی افغانستان حمله تروریستی به دانشگاه کابل را محکوم کرد

حزب رفاه ملی افغانستان در بیانیه‌ای حمله تروریستی به دانشگاه کابل را محکوم کرد و خواهان خروج نیرو‌های نظامی کشور‌های خارجی از افغانستان شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  به نقل از دفتر حزب رفاه ملی افغانستان در قم، در بیانیه حزب رفاه ملی افغانستان  در پی حمله تروریستی به دانشگاه کابل آمده است: در ایام خجسته زاد روز میلاد پیامبراسلام(ص) و هفته وحدت مسلمین، وحشی‌های تروریست و مزدوران استکبار جهانی به مرکز علم و دانش، به دانشگاه کابل حمله نمودند و ده‌ها تن از فرزندان معصوم و بی‌گناه این مرز و بوم را به خاک و خون نشانده‌اند، این جاهلان تروریست و خفاشان مراکز علمی ما را بیش از گذشته مورد هدف تروریستی و دهشت افکنانه خود قرار داده است.


بیانیه حاکی است:حزب رفاه ملی افغانستان این اقدام جنایتکارانه و ضد بشری مزدوران و جاسوسان استکبار جهانی را به شدت محکوم می‌نماید و آن را نشانه پستی و رذالت گروه‌های تروریستی و کشور‌های خارجی می‌داند که دخیل در این حمله‌های وحشیانه و ضد انسانی هستند.

 

دربخش دیگری از این بیانیه آمده است: حزب رفاه ملی افغانستان باورمند است این اقدام‌های ضد انسانی با همکاری بعضی کشور‌های خارجی در افغانستان صورت می‌گیرد؛ به جا خواهد بود امنیت ملی کشور این قضایای تروریستی را برای مردم روشن نموده و حقایق را بیان دارد که دست کدام کشور خارجی در این نوع حمله‌ها دخیل است که در طی ۱۰روز گذشته به دو مرکز آموزشی و علمی کشور حمله تروریستی صورت می‌گیرد و صد‌ها خانواده از مردم داغدار گردیده است.

 

بیانیه حاکی است: حزب رفاه ملی افغانستان بار دیگر خواهان خروج نیرو‌ها و قطعات نظامی کشور‌های خارجی از افغانستان می‌باشد و آن را در راستای منافع ملی کشور می‌داند و از دولت جمهوری اسلامی افغانستان به ویژه از رئیس جمهور و سرقوماندان اعلای قوای مسلح کشور جناب داکتر محمداشرف غنی می‌خواهد زمینه خروج قوای نظامی کشور‌های خارجی از افغانستان را مهیا نمایند.

 

رسانه‌های افغانستان دیروز گزارش دادند به دنبال صدای انفجار و شلیک گلوله از دروازه‌های شمالی و جنوبی دانشگاه کابل، نیرو‌های نظامی و امنیتی خود را به محل رسانده و دانشجویان و اساتید و میهمانان حاضر در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب را خارج کردند.

 

براساس گزارش رسانه‌های افغانستان، مهاجمان پس از چند ساعت زد و خورد توسط نیرو‌های امنیتی افغانستان کشته شدند و درگیری پایان یافت.

 

به گزارش منابع خبری افغان، حمله پیش از ظهر دیروز به دانشگاه کابل ۲۰ کشته و حدود ۴۰ زخمی برجای گذاشته است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.