سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حشمتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تسخیر لانه جاسوسی موجب پایان استعمار در کشور بود

دبیرکل حزب مستقل واعتدال ایران گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران موجب پایان استیلای استعمار بر امور کشور شد.

قدرتعلی حشمتیان نماینده احزاب ملی در کمیسیون ماده ده احزاب در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که به حاکمیت استبداد در ایران پایان داد، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران موجب پایان استیلای استعمار غرب و شرق بر امور کشور شد، بطوری که حضرت امام خمینی (ره) این حرکت را انقلاب دوم نامیدند.

او ادامه داد: این واقعه به دلیل اهمیت و بازتاب‌های فراوان داخلی و خارجی، فعالان سیاسی و احزاب و گروه‌های مختلف را در آن برهه حساس در سراسر کشور مجبور به موضع گیری شفاف کرد و پرسش اصلی این شد که واقعه تسخیر لانه جاسوسی چه تاثیری بر جریان‌های سیاسی داخلی کشور داشت و پیامد‌های این رویداد برای آن‌ها چه بود؟

حشمتیان افزود: در این راستا، دیدگاه‌های گروه‌ها و احزاب سیاسی مختلف بررسی شده و مشخص می‌شود که رویداد تسخیر لانه جاسوسی باعث اعلام مواضع واقعی و نگرش کلان افراد و گروه‌های نظام جمهوری اسلامی و پالایش نظام سیاسی کشور شد.


بیشتر بخوانید


 دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران گفت: نتیجه منطقی این روند، حذف تفکرات چپ و راست افراطی و غیراسلامی و التقاطی، جوان گرایی و کنترل تدریجی پست‌ها و مناصب حساس سیاسی از سوی نیرو‌های اصیل انقلابی، افزایش اعتماد به نفس و خودباوری آنان و در نهایت تقویت همگرایی و وحدت ملی در جامعه ایران بود. در واقع نیرو‌های انقلابی پیروی خط امام با تسخیر لانه جاسوسی موجب تصحیح مسیر جمهوری اسلامی شدند و از انحراف آن جلوگیری کردند.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران بیان کرد: پس از چهل سالی که از این حرکت مردمی می‌گذرد، عده‌ای که شاید در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس هم نقش آنچنانی نداشته اند، با تنگ نظری تمام در دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی نفوذ کرده و اجازه رشد نیرو‌های مستقل  و انقلابی را نمی‌دهند؛ در حالی که کشور سه جریانی است و باید نیرو‌های مستقل را هم در اداره کشور و خدمت به مردم سهیم کنند.

او در پایان گفت: در حالی که حذف جریان سوم و بکار گیری عده‌ای از مدیران ناتوان و تنگ نظر، مشکلات اقتصادی موجود در جامعه را دو چندان کرده و در این ایام کرونایی مردم را در تنگنا قرار داده که امیدواریم در این هفته وحدت با اتحاد و همدلی؛ هر سه جریان کشور (اصولگرایان، اصلاح طلبان، مستقلین و اعتدالگرایان) برای رفع مشکلات مردم و جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
رفتاری غیر دیپلماتیک الان شما بعنوان یک صاخب خانه حق نداری سر خود اثاث یک مستاجری را که حتی کرایه نمیده و ضرر به ملک شما میزنه رو بیرون بریزی و باید قانونی عمل کنی چگونه سفارت رو تسخیر کردن در این عملکرد چه دادیم و چه گرفتیم چرا نباید مثل عرف دنیا مدت کوتاهی مهلت میدادند برای تخلیه و قطع رابطه
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
هنوزم سلطه شیطان بزرگ از ایران برچیده نشده. سلطه طللبان بنام اصلاحات مدیریت کشورو دردست دارن
محمد
۱۱:۲۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
بدترین کار ممکن انجام شد.اگر مثل کبک سرتان را از زیر برف بیرون بیاورید.میبینید که جز بدبختی وفلاکت چیزی عاید مردم نشد.ممکن است برای شما خوب بوده.