سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زلزله به آثار تاریخی دشتستان آسیبی نرساند

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: زلزله بامداد امروز آسیبی به آثار تاریخی شهرستان دشتستان وارد نکرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر ساعت ۳:۴۱ دقیقه بامداد امروز در بخش ارم شهرستان دشتستان رخ داد که با بررسی‌های اولیه مشخص شد آسیبی به آثار تاریخی این بخش وارد نشده است.

او افزود: بنا به شرایط جغرافیایی منطقه که احتمال آسیب آثار وجود داشت، کارشناسان فنی این معاونت با حضور در محل، بررسی‌های میدانی را انجام دادند.


بیشتر بخوانید

تنگ ارم دشتستان لرزید

زمین‌لرزه ۴.۱ ریشتری استان بوشهر خسارتی در بر نداشت


معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر  عنوان کرد: دو اثر تاریخی گور دختر و کوشک اردشیر در روستای بزپر بخش ارم دشتستان قرار دارند که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند و بنا به قدمت بالای تاریخی، از آثار ارزشمند و مهم استان محسوب می‌شوند.

ابراهیمی گفت: در سال‌های گذشته کار استحکام بخشی اولیه این دو اثر انجام شده است و در آینده نزدیک با تعیین حریم کوشک اردشیر، حفاظت و حراست قانونی از این اثر بهتر انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.