سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمد محبوب ترین نام بین شیعه و سنی

عشق و ارادت اهل سنت شهرستان ریگان به حضرت محمد (ص) سبب شده است که اسامی ۷۰ درصدپسران این منطقه در ثبت احوال محمد ثبت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  انتخاب اسم برای نوزادان در همه خانواده‌ها پدیده مهم و ویژه ای است به طوری که فکر کردن برای یافتن اسم، حدود ۹ ماه خانواده‌ها را درگیر می‌کند.

در نامگذاری، علاقه مردم ایران به ائمه اطهار فراتر از یک علاقه معمولی است که در این بین علاقه به حضرت محمد (ص) وصف ناشدنی است بطوری که میلیون‌ها نام محمد، القاب و کنیه‌های ایشان در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

این موضوع در بین مردم شیعه و سنی که در بعضی از مناطق کشورعزیزمان با وحدت و برادری در کنار هم زندگی می‌کنند یکسان است به طور مثال در ریگان که یکی از شهرستان‌های استان کرمان است شیعه و سنی در کنار هم زندگی می‌کنند و ارادت اهل سنت این منطقه به نبی مکرم اسلام سبب شده است که نام فرزندان خود را به نام محمد نامگذاری کنند.

در برخی از مناطق استان کرمان به ویژه در شهرستان‌های جنوبی و شرقی شیعه و سنی با وحدت و برادری در کنار هم زندگی می‌کنند، اما بنا به آمار‌ها بیشترین فراوانی نام محمد در بین اهل سنت شهرستان ریگان است.

بنا به فرموده‌ی پیامبر اکرم (ص) که اولین بخشش وعنایت شما به فرزندانتان، انتخاب نام نیکو است.

نام‌های محمد رسول، محمد متین، محمد امیر، محمد عرفان بیش‌ترین اسامی است که در منطقه ریگان شنیده می شود.

اهل سنت شهرستان ریگان با این نامگذاری بر این باور هستند که فرزندان آن ها با تاسی از نبی مکرم اسلام والگو پذیری از رسول اکرم (ص) راه آن پیامبر عظیم الشان را ادامه دهند.

به سراغ اهالی این منطقه رفتیم تا نظرشان را در زمینه انتخاب اسم محمد جویا شویم.

اسحاق حبشی یکی از اهالی این منطقه گفت: به عشق حضرت محمد (ص) نام فرزندم را محمد امیر گذاشتم وبه این نام عشق می‌ورزم.

او افزود: به دلیل علاقه ام به پیامبر اسلام(ص) به خودم افتخار می‌کنم که نام زیبای محمد را برای فرزندم انتخاب کردم.

رضا شهیکی یکی دیگر از مردم اهل سنت ریگان گفت: خود وخانواده ام را فدای پیامبرم می‌کنم واسم دو فرزندم را محمد متین ومحمد عرفان گذاشتم.

او افزود: با توجه به اینکه درستکاری، صداقت و مهربانی از صفات بارز پیامبرعظیم الشان بوده است همه ما باید از ایشان الگو بگیریم.

مرتضی شهیکی دیگر اهالی این منطقه بیان داشت: احساس خوبی دارم از اینکه نام فرزندم را محمد گذاشتم و هر بار که او را صدا می‌کنم خوشحال می‌شوم.

ریگان الگوی وحدت در شرق کرمان

در ادامه گزارش به سراغ حسین بنی ابراهیمی بخشدارمرکزی ریگان رفتیم او گفت: با توجه به ارادت اهل سنت شهرستان ریگان به نبی مکرم اسلام آنها برای نامگذاری فرزندان پسر خود نام محمد را انتخاب می‌کنند.

اوبا بیان اینکه بیشترین فراوانی نام محمد در بین اهل سنت شهرستان ریگان است، افزود: طی بازدید‌های به عمل آمده از سطح روستا‌های شهرستان ریگان نام محمد بیشترین فراوانی را در شهرستان ریگان به خود اختصاص داده است.

بنی ابراهیمی با بیان اینکه اهل سنت شهرستان ریگان با اتحادی مثال زدنی در این شهرستان زندگی می‌کنند، بیان داشت: شهرستان ریگان الگوی وحدت دراستان کرمان است.

فراوانی نام‌های محمد، امیرعلی وفاطمه در ریگان

همچنین رشیدی رییس ثبت احوال شهرستان ریگان گفت:اسامی ۷۰ درصد پسران اهل سنت شهرستان ریگان محمد و یا اسامی با پسوند محمد است.

اوبا اشاره به ارادت مردم این منطقه به ائمه اطهار، فراوانی نام را در ریگان اسامی محمد، امیرعلی و فاطمه عنوان کرد.

رشیدی بیان داشت: فراوانی نام محمد بیشتر در بین اهل سنت این شهرستان است.

رییس ثبت احوال شهرستان ریگان با بیان اینکه بیشترین فراوانی نام محمد در بین اهل سنت این شهرستان است، گفت: علاوه بر مرکز شهرستان در روستا‌های این منطقه نیز توجه خاصی به نام ائمه معصومین دارند.

انتخاب نام‌های مناسب و معنادار، تاثیر زیادی بر روی فرزندان دارد، بنابراین بهتر است در انتخاب نام فرزندان، نام‌های مبارک ائمه و حضرت رسول اکرم (ص) در اولویت قرار گیرند تاعلاوه براینکه این عشق و ارادت به پیامبر اکرم و و اهل بیت به نسل‌های آینده منتقل شود، بیشتر این نام مبارک تکرار شود.

گزارش از موسی ملائیان

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.