سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب اشغالگری منطقه‌ای در بیت المقدس از سوی رژیم صهونیستی

رژیم صهیونیستی، طرح اشغالگری یک منطقه مهم در قدس شرقی را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، کمیته ساخت و ساز برنامه‌ریزی و محلی شهرداری بیت المقدس که زیر نظر رژیم صهیونیستی اداره می‌شود، با طرحی اشغالگری موسوم به توسعه منطقه «وادی الجوز» در قلب قدس شرقی موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، هدف از ایجاد این طرح، ایجاد شهرکی موسوم به «سیلیکون» با فناوری بالا در منطقه وادی الجوز است و این یکی از بزرگترین پروژه‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. این در حالی است که فلسطینی‌ها با این طرح مخالفت کرده و اعلام کرده‌اند این رژیم دنبال یهودی‌سازی قدس شرقی است.

بر اساس این طرح ۲۰۰ مکان متعلق به فلسطینی‌ها در منطقه مذکور تخلیه و تخریب می‌‎شوند و محل کار‌های تجاری به «العیسویه و طوبا» در قدس شرقی منتقل خواهد شد.

شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، هدف از این برنامه را به حداکثر رساندن پتانسیل منطقه برای گردشگری، کار، تجارت و امثال آن بیان کرده است.

این طرح در ژوئن سال جاری میلادی ۲۰۲۰ مطرح شده بود و شهرداری رژیم صهیونیستی در آن زمان، آن را از پیچیده‌ترین طرح‌های اجرایی در قدس طی دهه‌های اخیر خوانده بود.

معاون شهردار قدس اشغالی پیشتر از همکاری و سرمایه گذاری طرف اماراتی با همکاری مشترک رژیم صهیونیستی در این منطقه خبر داده بود. این سخنان پس از آن مطرح شده بود که سرمایه گذاران و تجار اماراتی با استقبال از این طرح، آمادگی خود را برای مشارکت در آن اعلام کرده بودند.

با وجود این، بسیاری از مقامات فلسطینی از جمله «حاتم عبدالقادر» از رهبران جنبش فتح، شیخ عکرمه صبری، رئیس هیئت عالی اسلامی قدس در گفتگو با پایگاه «العربی الجدید» این پروژه را محکوم کرده و آن را طرحی برای یهودی سازی قدس خواندند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.