سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی‌های خطرناک از احتمال شیوع بیماری در چهارمحال و بختیاری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در آینده نزدیک شاهد آمار بالای بیماران مبتلا به کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: اگر روند فزاینده بیماری کرونا در استان به همین شکل باشد در آینده نزدیک شاهد آمار بالای بیماران مبتلا به کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری خواهیم بود.

او افزود: شیب صعودی که از مردادماه شروع شده بود و در شهریور و مهرماه خود را نشان داد.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته جمع فوتی‌های ناشی از کرونا در شش ماه دوم سال ۹۹ چیزی در حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر می‌‍شود در حالی که آمار فوتی‌ها در شش ماهه اول سال ۹۹ چیزی حدود ۳۵۰ نفر بود.

او با اشاره به اینکه نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد در آینده حدود ۱۴ هزار نفر بیمار بستری در اثر کرونا در چهارمحال و بختیاری خواهیم داشت، گفت: اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند و با همین شرایطی که الان بیماری شیوع دارد، به این اعداد و ارقام خواهیم رسید.

رحمانی افزود: نکات اصلی در بحث حفاظت فردی را همه مردم می‌دانند، اینکه از ماسک استفاده کنند، فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی را رعایت کنند، بعضا مردم تصور می‌کنند اگر ماسک بزنند ایمن هستند، این موضوع به هیچ عنوان صحیح و قابل اطمینان نیست.

او با بیان اینکه حتما در کنار ماسک زدن باید فاصله‌گذاری دو متری نیز رعایت شود اضافه کرد: بیشترین موارد ابتلا به کرونا در محیط‌های خانوادگی است، یک نفر که مبتلا می‌شود دیگر اعضای خانواده را نیز آلوده می‌کند.

رحمانی اظهار داشت: هر فردی از اعضای خانواده کوچک‌ترین علائمی از سرماخوردگی داشت باید خود را قرنطینه کند، نکته اساسی دیگر اینکه به هیچ وجه نباید به ملاقات افراد مسن در خانواده رفت و اگر به هر دلیلی این امکان وجود نداشت باید ملاقات در فضای باز، در مدت زمان کوتاه و با فاصله گذاری اجتماعی انجام شود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.