سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکاتی حیاتی که هنگام دم کردن چای باید رعایت کنید

برای آنکه بدن خود را از باکتری‌های مضر موجود در چای حفظ کنید، رعایت چند نکته هنگام دم کردن آن ضروری است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، کارشناسان موسسه ارزیابی تهدید‌ها (BfR) در آلمان تاکید کرده اند که هنگام دم کردن چای باید به چند دستورالعمل توجه کنید.

این موسسه توضیح داده است که توصیه می‌شود حتما آب جوش را روی برگ‌های چای ریخته و اجازه دهید دستکم پنج دقیقه دم بکشد.

به گفته این کارشناسان، این کار باعث می‌شود تا از خود در برابر باکتری ها، مخمر و یا کپک که گاهی حتی در چای‌های بسیار گران قیمت نیز یافت می‌شود، محافظت کنید.

علاوه بر این، متخصصان هشدار می‌دهند که اگر چای دم کرده به مدت چند ساعت باقی بماند، دیگر هیچ فایده‌ای برای بدن نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: نوشیدن چای ، چای سیاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
ویک نکته دیگر اینکه اکثر مناطق آب تصفیه شده ندارند و رسوبات زیادی درآب مشاهده می شود که با جوشاندن آب حداقل۱۰دقیقه پس از جوش آمدن آب این رسوبات به بدنه کتری می چسبند وابی زلال و خوشمزه بدست می آید که مانع از سیاه شدن رنگ چای می شود وچای رنگ قشنگی پیدا می کند درضمن چای دم نکشیده که سریع پس ازدم کردن نوشیده شود باعث نفخ شدید معده می شود.بایدپس از آماده شدن چای حداقل ۵تا۱۰ دقیقه در کنار حرارت ملایم قرار گیرد تاجابیفتد وسم زدایی شود.
بنده
۲۳:۰۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
البته بهتر است پس از جوشیدن آب به مقدار کافی، چند ثانیه‌ای آب را بدون حرارت نگهداریم تا رسوبات باقیمانده ته‌نشین و سپس چای را با آن دم کنیم. دراین حالت چایِ خوش‌رنگتری خواهیم داشت.