سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۸۱ نفر کرونایی در بیمارستان های یزد / در استان یزد در همه سنین مبتلا به کرونا وجود دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هم اکنون ۹۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در اورژانس و بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هم اکنون ۹۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۵ بیمار در اورژانس‌ها منتظر ورود به بخش و تعیین تکلیف هستند.

او افزود: ۱۷۳ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه مانند آی سی یو خدمات دریافت می‌کنند.

سلمانی ادامه داد: شهرستان‌های بافق، میبد، خاتم، مهریز و ابرکوه در وضعیت فوق بحران، اشکذر در وضعیت نارنجی، اردکان در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به اینکه در یزد متوسط سن بیماران بستری ۵۲ سال و متوسط سن فوتی‌ها ۷۰ سال است، افزود: در استان در همه سنین از کودک تا ۹۰ سال، مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان وجود دارد.

به گفته سلمانی استان یزد در نسبت بروز یعنی تعداد افراد شناخته شده به نسبت جمعیت، هم در آمار ابتلا و هم در آمار فوتی‌ها رتبه اول کشور را دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی خاطرنشان کرد: رعایت نکات بهداشتی و ماسک زدن از سوی مردم و نیز محدودیت‌ها و کاهش رفت و آمد‌های ضروری در آمار مبتلایان به کرونا تاثیر دارد، به گونه‌ای که در دو روز اخیر با اعمال محدودیت‌های انجام شده تعداد آمار سرپایی‌ها به حالت ثبات رسیده است.

او ابراز امیدواری کرد با رعایت بیشتر مردم و تداوم محدودیت ها، موج سوم کرونا تا آخر آذر ماه مدیریت شده و شاهد موج چهارم نباشیم.

سلمانی بروز سرما و کاهش تهویه خانه‌ها و برگزاری مراسم‌های خانوادگی در جمع‌های بسته را یکی از عوامل مهم افزایش ابتلا به کرونا دانست و از هم استانی‌ها خواست، از دورهمی‌های خانوادگی و حضور غیر ضرور در سطح شهر جدا خودداری کرده و در خانه بمانند.

او با بیان این که سامانه ۱۱۱ پاسخگوی سوالات و ابهامات مردم در خصوص چگونگی مراجعه به مراکز درمانی و چگونگی درمان بیماران کوئید ۱۹ است، از مردم خواست مستقیم به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی تصریح کرد: در هر شهرستان یک مرکز خدمات ۱۶ ساعته و در شهرستان یزد چهار مرکز ۱۶ ساعته امامشهر، بقایی پور، نیکوپور و آزادشهر آماده خدمات رسانی به شهروندان است و به زودی مرکز اکرمیه نیز راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.