سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرامرزیان: دستورالعمل پدافند غیر عامل در سازه‌های ورزشی عملیاتی شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: در تمامی اماکن ورزشی قابلیت عملیات بازدارندگی و ایمن سازی فضا‌ها در موقعیت‌های خاص ایجاد شده است.

ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد اقداماتی که این وزرات در راستای توسعه پدافند غیرعامل در سازه‌های ورزشی انجام داده است گفت: دستور العمل ساخت اماکن ورزشی با رعایت استاندارد‌ها از ابتدای شروع کمیته مربوطه و تکالیفی که به ما سپرده شده بود، به تمام استان‌ها ابلاغ شده است و آن‌ها ملزم به اجرای این دستورات هستند. شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در تدوین این استاندارد‌ها اقداماتی را انجام داده است که تمامی اماکن ورزشی قابلیت عملیات بازدارندگی و ایمن سازی فضا‌ها در موقعیت‌های خاص را داشته باشد. دستورالعمل پدافند غیر عامل در سازه‌های ما عملیاتی شده است.

او ادامه داد: سازه‌هایی که از قبل ساخته شده است تا جایی که برای‌مان مقدور بوده تلاش کرده‌ایم با گرفتن مشاوره و اقدام‌های تکمیلی این فضا‌ها را بهسازی کنیم. در مواردی که برایم مقدور نبوده اقدامی صورت دهیم برنامه ریزی‌های بلندمدتی انجام شده است که تلاش می‌کنیم این فضا‌ها را ایمن کنیم.

فرامرزیان در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش آیا بابت هزینه‌های اضافی که فدراسیون‌ها بابت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی متحمل شده اند کمکی خواهد کرد گفت: با توجه به اینکه بخشی از فعالیت‌های فدراسیون‌ها از جمله برگزاری مسابقات، اعزام‌ها و یا میزبانی‌ها عملیاتی نشده است، اما وزارت ورزش مبالغی که قرار بوده است با توجه به برنامه‌ها به فدراسیون‌ها بپردازد پرداخت شده است. این مبالغ پرداخت شده جایگزین هزینه‌هایی است که به فدراسیون‌های ورزشی در بحث کرونا تحمیل شده است. سعی می‌کنیم با توجه به تعهداتی که داریم و اقداماتی که لازم بود انجام دهیم مبالغی را بابت این موضوع اختصاص دهیم و پرداخت‌ها را به موقع داشته باشیم. اگر هم فدراسیون با اعزام یا اتفاق دیگری رو به رو شود سعی می‌کنیم مشکلات فدراسیون‌ها را در شرایط کنونی رفع و رجوع کنیم.

او در مورد پرداخت پاداش ورزشکاران مدال آور گفت: پاداش مسابقات آسیایی جاکارتا به ورزشکاران پرداخت شده است. در مورد ما بقی رویداد‌هایی که در سال ۱۳۹۷ بوده ما بر اساس دستورالعملی که معاونت قهرمانی تنظیم کرده و مبالغی که تعیین شده است حدود ۷۰ درصد به فدراسیون‌ها پرداخت داشته ایم ۳۰ درصد مابقی را در ۲ ماه آینده پرداخت خواهیم کرد. برای پرداخت پاداش‌های سال ۱۳۹۸ با رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت کرده ایم و با توجه به قول مساعدی که نوبخت به ما داده است امیدوارم بتوانیم منبع لازم را در این بخش جذب کنیم و پاداش ورزشکاران را با توجه به مبالغی که به ما داده می‌شود و امتیازاتی که وجود دارد پرداخت شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.