سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضربه سنگین کرونا بر پیکره سینماها/ فقط سه سینما در خراسان رضوی دایر است

رییس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فقط سه سینما در مشهد دایر است و بقیه سینما‌های استان تعطیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حجت طباطبایی رییس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پس از صدور مجوز بازگشایی سالن‌های سینما با الزام رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، فقط سه سینما در مشهد اقدام به بازگشایی کرده‌ اند و بقیه سینما‌های استان تعطیل هستند.

او افزود: اختیار بازگشایی سالن‌های سینما در اختیار سینماداران است و عموم سینماداران به علت اینکه هزینه‌های گشایش سالن‌ها در شرایط کنونی بسیار زیاد است از دایر کردن آن‌ها خودداری کرده اند.
 

بیشتر بخوانید


رییس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا آسیب زیادی به سینماداران خراسان رضوی وارد کرد و آن‌ها متحمل خسارت فراوانی شدند و وضعیت کنونی و فعالیت نکردن اغلب آن‌ها نشات گرفته از خسارت مالی سنگینی ناشی از تعطیلی‌های اجباری گذشته است.

طباطبایی بیان کرد: هیچ کدام از این سینماداران به طور کلی سینماهایشان را تعطیل نکرده‌اند.

او تصریح کرد: سالن‌های سینما در خراسان رضوی قبل از شیوع ویروس کرونا فروش خوبی در اکران فیلم‌ها داشت و گاه رتبه‌های دوم یا سوم را در فروش برخی فیلم‌ها به دست می آورد.

رییس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: طبق مصوبه شورای شهر مشهد مقرر شد که شهرداری سینماداران مشهد را در تامین هزینه‌هایشان یاری کند، اما این نهاد هنوز در خصوص نحوه ارائه این کمک به جمع بندی نهایی نرسیده است.

طباطبایی اظهارکرد: خسارت ناشی از شیوع کرونا بر سینما‌های استان برآورد و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد و این وزارتخانه نیز از طریق ارائه تسهیلات با نرخ سود پایین به سینماداران استان کمک کرده است.
 
انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.