سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مومنی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

افزایش تولید مواد افیونی در افغانستان تحت حمایت کشور‌های غربی

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: آمریکا در تولید، کشت و تجارت مواد مخدر دخالت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان نظام پزشکی امروز (۱۲ آبان ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه درمان اعتیاد خلاء‌هایی داشتیم و بسیاری از افرادی که درمان می‌شدند دوباره به چرخه اعتیاد بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه نیاز بود که از شیوه‌های نوین درمان اعتیاد استفاده شود، گفت: تفاهم نامه‌ای که امروز امضا شد در چند حوزه درمان، پیشگیری، آموزش همگانی صورت گرفته است و از ۳۰۰ هزار عضو سازمان نظام پزشکی در این خصوص استفاده خواهد شد.

مومنی ادامه داد: در این ۳ حوزه کارگروه مشترکی تشکیل شد که فقط در قالب یک تفاهم نامه کلی نباشد و این کارگروه به صورت مستمر به اجرای این تفاهم نامه نظارت داشته باشد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه از روش‌های علمی باید بهره‌مند شویم، افزود: یکی از بزرگترین آسیب‌های کشور موادمخدر است که آسیب‌های بسیاری را ایجاد می‌کند، امیدواریم با این تفاهم نامه کاهش شیوع و افزایش مانایی درمان را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه از همه توان کشور در حوزه مبارزه با اعتیاد باید بهره مند شویم، ادامه داد: در حال حاضر در حوزه مواد مخدر در حالت جنگ قرار داریم، تولید و قاچاق در افغانستان افزایش می‌یابد که این اقدامات تحت پوشش کشور‌های غربی و آمریکایی انجام می‌شود.

مومنی بیان کرد: حتی براساس منابع معتبر متوجه شده‌ایم آمریکایی‌ها در حوزه حمل و نقل مواد مخدر در دریا دخالت دارند و زمانی که با شناور‌های حمل مواد مخدر مواجهه می‌شوند، مشکلی با جابه جایی ندارند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: آمریکا در تولید، کشت و تجارت مواد مخدر دخالت می‌کند، به همین دلیل باید علاوه بر درمان، در حوزه پیشگیری فعالیت داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: موادمخدر ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.