سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادسازی منطقه قرق استند در زیرکوه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه از ‍آزاد سازی منطقه قرق روستای استند این شهرستان خبرداد.

رجبی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: منطقه قرق روستای استند پس از انجام عملیات اصلاح و احیاء مرتع پس از ۷سال آزادشد.

او افزود: این شهرستان ۳۰۰ هکتار جهت چرای دام ۱۱۲ نفر از دامداران این روستا را دارا است.

رجبی بیان کرد: با درخواست شورای اسلامی، نمایندگان و دامداران روستای استند این آزادسازی انجام شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه با اشاره به اجرای عملیات احداث هلالی آبگیر توام با بذر پاشی در سال ۱۳۹۲ گفت: احیاء و اصلاح مرتع بعد از گذشت ۷ در مراتع قرق استند برای چرای دام دام داران دارای پراونه الکترونیک مرتع داری آزاد سازی شده است.

او افزود: با مدیریت چرای مرتع، مشکلی برای مرتع پیش نمی‌آید.


بیشتر بخوانید


استحصال۴۵ تن علوفه از منطقه قرق شده استند

کارشناس واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه گفت: ۴۵ تن علوفه از منطقه قرق استنداستحصال خواهدشد.

شوری کارشناس واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه گفت: با اشاره به آزادسازی منطقه استند میزان علوفه قابل استحصال از این منطقه حدود ۴۵ تن با ارزش تقریبی ۶۰ میلیون تومان برآورد شده است.

او افزود: با توجه به علوفه بسیار متراکم سطح مرتع و به منظور تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دام و همچنین کنترل احتمال آتش سوزی در سطح مرتع و مبازه بیولوژیک با آفات و امراض و هرس و جوان سازی گیاهان مرتعی منطقه قرق استند آزاد سازی انجام شده است.

شوری ضمن تشکر از شورای اسلامی، دهیار، نمایندگان دامداران و مردم شریف و ولایت مدار روستای استند برای همکاری و همیاری در حفاظت از عرصه قرق احیاء شده از دامداران درخواست نمود با توجه به سطح بالای علوفه در واحد سطح و برای جلوگیری از صدمه به دام و ابتلا حیوان به بیماری پرخوری باید دامداران با مراجعه به اداره دامپزشکی و ترزیق آمپول سرخ روده به دام خود اقدام نمایند.

کارشناس واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه گفت: طبق ضوابط مربوطه چرای دام باید از سطح مرتع سبک و به صورت کوتاه و به اصطلاح سر چر صورت پذیرد تا از تلفات احتمالی دام جلوگیری شود.

انتهای  پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.