سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال غرامت به کشاورزان مهاباد پرداخت شد

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال غرامت برای جبران خسارت محصولات کشاورزی این شهرستان به بهره‌برداران پرداخت شد.

انور ابراهیمی‌آذر مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد با بیان اینکه پارسال ۱۵ هزار و ۸۱۳ هکتار از مزارع این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفت،  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در سال زراعی (۹۸- ۹۹ ) در مجموع ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به کشاورزان این شهرستان به علت حوادث طبیعی به محصولات زارعی پرداخت شده است.

ابراهیمی آذر با اشاره به اینکه صندوق بیمه کشاورزی چتر حمایتی برای کشاورزان است، افزود: خسارت‌های وارد شده به کشاورزان این شهرستان بر اثر سیل، سرما و تگرگ بوده است.

این مقام مسئول در مهاباد همچنین اضافه کرد: این صندوق با هدف حمایت از کشاورزان تأسیس شده و محصولات کشاورزی را در برابر هرگونه حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به ۲ صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد ادامه داد: براساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ۵۶ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی که کشاورزان مجاز به کشت آن هستند، توسط دولت پرداخت می‌شود و ۴۶ درصد حق بیمه را کشاورز می‌پردازد.

او اذعان کرد: کشاورزان برای بیمه کردن محصولات زراعی خود تا ۱۵ آذرماه سال جاری فرصت دارند نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

بیمه یکی از مهم‌ترین ابزار‌هایی است که می‌تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کند، زیرا حوزه کشاورزی بخشی بسیار پرخطر است و در معرض حوادث طبیعی و تنش‌های محیطی زیادی قرار دارد.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.