سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمایش کرونا در مراکز ۱۶ ساعته کردستان رایگان شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:از افراد دارای علائم و یا مشکوک به بیماری کرونا با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته در استان در صورت تشخیص و درخواست پزشک، بصورت رایگان آزمایش گرفته شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،دکتر ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به خطر موج سوم کرونا در استان خود مراقبتی اصلی ضروری است و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی در روز‌های آینده تعداد بیماران و به تبع آن مرگ و میر‌ها افزایش خواهد یافت.

او از افزایش ظرفیت آزمایش تشخیصی بیماری کرونا در استان خبر داد و افزود: با توجه به حجم زیاد مبتلایان به ویروس مهلک کرونا و افزایش مراجعه کنندگان برای تست‌گیری، ظرفیت آزمایش تشخیصی در استان ارتقا یافت و تعداد مراکز ۱۶ ساعته در سه شهر بانه، بیجار و مریوان افزایش یافته است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص تعرفه آزمایش‌های کرونا گفت: قبلاً غیر از افراد بالای ۶۵ سال، از سایر افراد بیمار هزینه آزمایش دریافت می‌شد، اما در حال حاضر هزینه این آزمایش برای همه افراد مشکوک و دارای علائم در مراکز ۱۶ ساعته و منتخب استان رایگان و این فرصت مناسبی برای تشخیص بیماران است.

دکتر قادری بیان کرد: تب، لرز، درد عمومی بدن، سردرد، درد مفاصل، بی اشتهایی، بی‌حالی و در برخی موارد اسهال و استفراغ و آبریزش از بینی از جمله علائم بیماری کرونا است.

او افزود: با توجه به اینکه مراجعه زود هنگام برای تشخیص و شروع درمان لازم است، از همه بیماران دارای علامت درخواست می‌کنیم سریع به پزشک مراجعه کرده و سپس به استراحت و خودمراقبتی بپردازند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متأسفانه برخی از بیماران حتی با افزایش شدت بیماری‌شان مراجعه نمی‌کنند که بعد‌ها با حال عمومی بد بستری می‌شوند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.