سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از اواخر آبان؛

طرح عرضه تخم مرغ به صورت بسته بندی در استان همدان آغاز خواهد شد

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت : همزمان با سراسر کشور تخم مرغ از اواخر آبان‌ماه به صورت بسته‌بندی و شناسنامه‌دار در همدان عرضه می‌شود.

علیرضا قراگوزلو ,مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با بیان اینکه از ۴۵ واحد تولیدکننده تخم‌مرغ در استان همدان ۲۳ واحد  فعال است، گفت: برای هویت دار شدن تخم مرغ های عرضه شده دربازار  و رعایت بهداشت و حقوق مصرف کننده ، عرضه تخم مرغ در بسته بندی و شناسنامه دار آغاز می شود.

او افزود : در این طرح تخم مرغ ها در بسته بندی و با حک تاریخ تولید بر روی آن ها عرضه می شود و مصرف کنندگان می توانند تخم مرغ های با کیفیت و سالم را در بازار تهیه کنند .

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تخم‌مرغ نقش اساسی در تأمین پروتئین مورد نیاز بدن دارد؛ عنوان کرد: پروتئین موجود در تخم‌مرغ ۹۷.۳ درصد است که این میزان بیشتر از پروتئین موجود در شیر، ماهی و گوشت بوده و از این حیث در رده اول قرار دارد.

قراگوزلو در ادامه به اهمیت مصرف روزانه تخم مرغ برای ارتقای شاخص سلامت اشاره کرد و گفت: امروزه دیگر مصرف تخم‌مرغ به عنوان عامل افزایش کلسترول خون مطرح نیست بنابراین باید در سبد خانواده‌ها جای گیرد.

او اضافه کرد: تخم‌مرغ تمام ویتامین‌های لازم به جز ویتامین C را دارد و با تامین ، آهن، کلسیم، فسفر و انرژی مورد نیاز بدن برای سلامتی بسیار مفید است .

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.