سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان علوم پزشکی اسدآباد؛

سرعت ویروس کرونا بیشتر از سرعت مدیریت ماست

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به اینکه باید فاجعه را به وسعت فاجعه دید، گفت: باید باور کنیم که سرعت ویروس کرونا بیشتر از سرعت مدیریت ماست و شرایط کنونی تاسف بار است.

عاطفه سمایی، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان بیان داشت: شدت یافتن ابتلا و مرگ  و میر کرونا در کشور و به دنبال آن شهرستان نگران کننده است.

سمایی افزود: هر شهروندی که مبتلا می‌شود را باید به منزله یک هشدار قلمداد کرد و متاسفانه به دلیل موقعیت شهرستان اسدآباد در تعطیلات ما شاهد افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر هستیم و این یعنی ما هنوز فاجعه را جدی نگرفته ایم.

او بیان کرد: نقش کلیدی رسانه‌ها در آگاه سازی و ایجاد حساسیت در جامعه بر کسی پوشیده نیست.

سمایی با بیان اینکه برای اطلاع رسانی نیازمند استراتژی جدیدی هستیم، تأکید کرد: باید نقش راهبردی رسانه در بحران کنونی به رسمیت شناخته شده و محسوس سازی را جایگزین اطلاع رسانی تسکینی کنیم.

معاون درمان اسدآباد ادامه داد: لزوم عادی سازی فضای عمومی جامعه بعنوان مهم‌ترین عامل در افزایش شیوع و سیر پیشرونده آن احساس می‌شود.

سمایی یادآور شد: نتیجه بی تفاوتی همشهریان به توصیه‌ها، آسیب جبران ناپذیری است که بر پیکره سلامت کل جامعه وارد می‌کند، زیرا تمرکز درمان بر کرونا و بیماران تنفسی می‌شود و بیماران مزمن در این میانه نادیده گرفته می‌شوند.

او اضافه کرد: متاسفانه هنوز مردم تصویر واضحی از پیامد‌های ابتلا در سطح فردی و ملی ندارند.

سمایی ابراز داشت: در این روز‌ها که اقدامات دارویی جواب نداده و هنوز واکسنی نیز در اختیار نیست، تنها سیاست موثر اتخاذ اقدامات کنترلی و پیشگیرانه از سوی مسئولان در تمام سطوح و مردم است.

این مسئول تأکید کرد: بهترین راه در شرایط کنونی، بسیج عمومی مردم به پیشگیری و مراقبت حداکثری در سطح فردی بوده و شاه کلید ماجرا اطلاع رسانی خلاقانه و علمی اصحاب رسانه است.

انتهای پیام/ د 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.