سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارخانه نوآوری، خانه‌ای برای دانش‌بنیان‌های مشهد

زمین کارخانه‌ای در مشهد با ارزش اقتصادی بسیار بالایی که دارد، برای ساخت کارخانه نوآوری استفاده می‌شود که در آن تمرکز شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیدا مهربان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: زمین کارخانه کوکا در گذشته به شهرداری مشهد واگذار شده بود و دارای ارزش اقتصادی بسیار بالایی است، اما با نگاه ویژه شورای پنجم و شهردار مشهد، تصمیم بر این شد که در این فضا کارخانه نوآوری احداث شود.

او افزود: مساحت این زمین ۳.۷ هکتار است که از این میزان ۲.۲ هکتار به فضای باز اختصاص دارد و ۱.۲ هکتار این فضای باز نیز به فضای سبز تبدیل شده است.


سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد ادامه داد: زیربنای کارخانه نوآوری ۱۰ هزار مترمربع است و محل کارخانه نوآوری روی اسکلت قبلی کارخانه کوکاکولا بنا و کارخانه نوشابه‌سازی قدیم تبدیل به کارخانه تولید فکر، اندیشه و ایده شده است.

مهربان بیان کرد: با بهره‌برداری از این کارخانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ به این مکان خواهند آمد و ایده‌های خود را به مرحله تجاری‌سازی می‌رسانند در نهایت این ایده‌ها تبدیل به ثروت و اشتغال خواهد شد.
 
انتهای پیام//ف.ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.