سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"کشاورز کارت" چه کاربردی برای کشاورزان دارد؟

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان با "کشاورز کارت" می‌توانند هزینه برخی‌ نهاده‌های مورد نیاز خود را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وفابخش معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اختصاص "کشاورز کارت" به کشاورزان  تصریح کرد:کشاورزان با این کارت اعتباری می‌توانند هزینه‌  برخی نهاده‌های مورد نیاز خود را پرداخت کنند.

او ادامه داد: مدارک خاصی جهت دریافت این کارت نیاز نیست و تنها حساب بانکی کشاورزان در بانک کشاورزی کفایت می‌کند.

وفابخش گفت: ضمانت‌های بانکی که در روال عادی اخذ تسهیلات وجود دارد در این طرح نیاز نیست و بنای این کارت بر اعتبار کشاورزان است و تنها با معرفی یک ضامن تسهیلات پرداخت می‌شود.

او افزود: فروشگاه‌های اختصاصی برای این کار در نظر گرفته شده که تحت نظر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است و توزیع کود در آنجا انجام می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در ابتدای اجرای این طرح از حدود سه هزار پایانه که در مراکز فروش نهاده‌های کشاورزی وجود دارد استفاده می‌کنیم.

 وفابخش گفت: تا کنون هزار و ۵۰۰ پایانه آماده شده و مابقی در هفته آینده آماده خواهد شد و این کارت‌ها در پایانه‌های مخصوص که در این فروشگاه‌ها وجود دارد، دارای کارکرد خواهند بود.


بیشتر بخوانید

ارائه کارتی جدید برای خرید نهاده به کشاورزان


وفابخش بیان کرد: در قدم اول به دلیل گران شدن کودهای وارداتی و کودهای شیمیایی، اعتبار این کارت تنها برای تامین این نهاده ها اختصاص دارد و در مراحل بعد به سایر نهاده ها هم اختصاص خواهد یافت.

او در خصوص دلیل مبلغ محدود اعتبار این کارت گفت:در حال حاضر تنها ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک مرکزی و جهاد کشاورزی برای این کارت ها اختصاص یافته است اما  به دنبال منابع جدید اعتباری هستیم  و در آینده هم مبلغ اعتبار این کارت ها اضافه می شود  و هم سایر نهاده های کشاورزی را شامل خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کارت اعتباری کشاورزی در همه دنیا مرسوم است. این اعتبار در زمان خرید نهاده ها به کشاورزان اختصاص می یابد و در زمان فروش محصول با آن ها حساب می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.