سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلایل ایجاد مرگ و میر‌های ناخواسته در بیماران مبتلا به کرونا چیست؟

متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت : یکی از دلایل ایجاد مرگ و میر‌های ناخواسته در بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری می‌شوند مراجعه دیرهنگام این بیماران به بیمارستان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیاوش وزیری متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت : بیمارانی که در حالت نزدیک به مرحله نارسایی تنفسی به بیمارستان مراجعه می‌کنند دیگر درمان برای آن‌ها کاربرد موثری نخواهد داشت.

او گفت : در این ایام فعلا چرخش فعال ویروس ایجاد کننده سرماخوردگی وجود ندارد و تاکنون گزارشی از آغاز همه‌گیری آنفلوانزا فصلی یا آنفلوانزا پرندگان در کشور نشده است.

وزیری افزود: بنابراین برای کاهش بروز بیماری و تا حدی کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا، باید بیمارانی که با علایم شبه آنفلوانزا و سرماخوردگی مراجعه می‌کنند از جمله تب با بی‌اشتهایی، تب با ضعف خستگی و بی‌حالی، تب با سرفه و تنگی نفس حتما به عنوان مورد مشکوک به کرونا در نظر بگیریم تا زمانی که با بررسی‌های لازم خلاف این تشخیص اثبات شود.

او ادامه داد: سرفه، تنگی نفس و تب در غالب علایم شناخته شده کرونا است، اما تنوع بیماری بیشتر شده و مراجعاتی با از دست رفتن حس چشایی و بویایی، علایم گوارشی، خستگی مفرط و تعریق شدید داریم که در بررسی متوجه می‌شویم با بیماران کرونایی در تماس بوده است.

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه با بیان اینکه بیمارستان‌های کرمانشاه در تسخیر کرونایی‌ها است، گفت: هم‌اکنون با پذیرش بیش از هزار بیمار تعداد بیماران از ظرفیت اسمی بیمارستان‌ها و تخت‌های موجود فراتر رفته و همچنین مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها و کلینیک‌های استان در موج سوم بیماری کووید ۱۹ بسیار زیاد شده است.

وزیری افزود: در قطع زنجیره انتقال در هفته‌های اخیر موفق نبوده‌ایم، تقریبا در سه هفته اخیر کار به جایی رسیده که در بیمارستان‌های گلستان و امام رضا (ع) با کاهش تخت مواجه شده‌ایم در حد ۲ ساعت تختی خالی نداشته‌ایم اگر با همین منوال پیش برویم یک هزار و ۴۰۰ تخت هم جوابگو بیماران نخواهد بود.

او گفت: کرونا هم‌اکنون در لایه لایه زندگی فردی و اجتماعی ما ریشه دوانده است و با آلوده شدن یک نفر تمام اعضای خانواده آلوده می‌شود و از این رو باید ویروس را در درون خانواده محبوس کنیم تا مانع انتشار آن در بین خانواده‌های دیگر شویم.

او با بیان اینکه بحث قرنطینه این روز‌ها خوب رعایت نمی‌شود، افزود: باید در خانواده فاصله ۲ متری با بیمار رعایت شود و اعضای خانواده از ماسک استفاده کنند و شست و شوی مکرر دست‌ها را همواره فراموش نکنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.