سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طراحی، قیمت و چاپ کارت ویزیت + نمونه خاص

مدت‌های طولانی است که کارت ویزیت به عنوان یک محصول تبلیغاتی پرکاربرد در جوامع مختلف شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدت‌های طولانی است که کارت ویزیت به عنوان یک محصول تبلیغاتی پرکاربرد در جوامع مختلف شناخته شده است. قدرت کارت ویزیت به عنوان یک ابزار اطلاع‌رسان و برقرار کننده ارتباط با مخاطبان به قدری بالا است که اگر آن را به صورت حرفه‌ای طراحی و با کیفیت بالا چاپ کنید به وضوح و خیلی سریع شاهد جذب مخاطبان هدف به سمت خود و تجارتتان خواهید بود.

بنابراین می‌توان گفت که همه ما در هر صنف و شغلی که باشیم به یک کارت ویزیت مخصوص، جهت معرفی کسب ‌و کار و تخصصمان نیاز داریم. طراحی و چاپ این کارت ویزیت باید مطابق با اصول و استانداردهای چاپی باشد. از این ‌رو ما در این مقاله به بررسی مهمترین نکات برای داشتن یک کارت ویزیت مطلوب می‌پردازیم.

نکات طراحی کارت ویزیت

می‌دانیم یکی از اهداف کارت ویزیت، معرفی ما، تخخص و تجارتمان به دیگران است و از آنجایی که می‌تواند همانند یک پوستر کوچک اختصاصی و قابل حمل در دست مشتریان قرار گیرد، پس بهتر است که طراحی آن را به گونه‌ای انجام دهیم که اطلاعات مهم و اساسی ما همراه با تصاویر مناسب و جذاب به راحتی و به سرعت در معرض دید مشتریان قرار داشته باشد.

اما طراحی کارت ویزیت به همین موضوعات ختم نشده و شامل اصول و قوانین بیشتری است که در ادامه مهمترین آن‎ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

 

اصول اولیه طراحی کارت ویزیت

بخشی از کیفیت یک محصول چاپی مانند کارت ویزیت مربوط به طراحی و رعایت نکات مهم چاپی در آن است. به‌طور مثال رزولوشن مناسب برای چاپ کارت ویزیت با کیفیت بالا، 300 Dpi است. این بدان معنا است که از همان ابتدای طراحی فایل خود را باید با رزولوشن 300 Dpi ایجاد نمایید. همچنین مد رنگی مناسب برای طراحی محصولات چاپی مد CMYK است. برای طراحی محصولات چاپی به هیچ عنوان از مد رنگی RGB که مخصوص نمایش تصاویر در مانیتورها است استفاده نکنید چراکه به‌طور واضح پس از چاپ شاهد اختلاف رنگ طرح نسبت به آنچه در صفحه مانیتور وجود دارد خواهید بود.

از طرف دیگر برای جلوگیری از آسیب دیدن و یا حذف بخشی از طراحی به هنگام برش کارت ویزیت پس از چاپ، می‌بایست فاصله‌ای را در حدود 3 الی 5 میلی‌متر به عنوان حاشیه امن از لبه‌های طرح در نظر گرفته و اطلاعات اصلی خود را به هیچ عنوان در آن بخش قرار ندهید.

ابعاد و سایز کارت ویزیت

کارت ویزیت می‌تواند در ابعاد مختلفی به صورت مستطیل و مربع طراحی و چاپ شود. اما اگر بخواهیم رایج‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها را بیان کنیم می‌توانیم به 5/5×5/8 سانتی‌متر، 5/4×5/8 سانتی‌متر و 5/5×5/5 سانتی‌متر اشاره کنیم.

 

متن کارت ویزیت

همان‌طور که بیان شد اطلاعات نوشتاری شما باید به‌گونه‌ای باشند که علاوه بر ایجاد جذابیت کافی برای مخاطبان، آن‌ها را به درستی نیز راهنمایی کند. بنابراین از فونت، اندازه و رنگ مناسبی برای نوشته‌های خود استفاده نمایید.

اگر کارت ویزیت شما دورو است بهتر است که اطلاعات اصلی و مورد نیاز مشتریان را بر روی کارت و دیگر اطلاعات را در پشت آن قرار دهید.

از جمله اطلاعاتی که در کارت ویزیت درج می‌شود می‌توان به نام تجاری و یا شخصی، شماره‌های تماس، آدرس وب‌سایت، آدرس الکترونیکی، شبکه‌های اجتماعی و آدرس پستی سازمان اشاره کرد.

رنگ کارت ویزیت

رنگی که در طراحی کارت ویزیت استفاده می‌شود، علاوه بر آنکه در جذب مخاطبانی که آن را در دست دارند تاثیر به‌سزایی می‌گذارد،  باعث حرفه‌ای نشان دادن شما و کسب ‌و کارتان پیش همان مخابان نیز می‌شود. چراکه از نظر روانشناسی توناژهای رنگی مختلف و متناسب با هر تخصص و تجارتی می‌تواند به راحتی در ذهن دیگران تاثیر گذاشته و باعث جلب نظر آن‌ها شود.

بنابراین در طراحی کارت ویزیت خود از رنگ و تصاویری استفاده کنید که پیام کسب و کارتان را در همان نگاه اول به دیگران منتقل کند.

انواع و نمونه کارت ویزیت

امروزه گسترش صنعت چاپ و طراحی و نیازهای مختلف در این زمینه باعث پدیدار شدن موضوعی به نام تنوع و خلاقیت در طراحی و چاپ کارت ویزیت های مختلف شده است.

آنجه که باعث تنوع و گوناگونی در کارت ویزیت ها می‌شود نحوه طراحی، نحوه چاپ و مواد اولیه در چاپ آن‌ها است. منظور از مواد اولیه انتخاب کاغذهای گوناگون در جنس‌های مختلف و متنوع مانند کاغذهای مات، براق، ساده، کرافت و بافت‌دار است. همچنین دیگر مواردی که می‌تواند در ایجاد انواع کارت ویزیت موثر باشد، وجه کارت ویزیت (یک‌رو یا دورو بودن آن) نحوه برش و استفاده از جلوه‌های ویژه مانند هات فویل طلاکوب، نقره‌کوب و یووی موضعی است.

از این رو اگر بخواهیم انواع کارت ویزیت را به‌طور خلاصه ذکر کنیم می‌توانیم به کارت ویزیت در اشکال مختلف (کارت ویزیت مستطیل، کارت ویزیت مربع، کارت ویزیت باریک) کارت ویزیت های لوکس و کارت‌هایی با جنس‌های جذاب (کارت ویزیت مات، براق، کارت ویزیت بافت دار ،کارت ویزیت ساده و کارت ویزیت های استاندارد و معمولی) اشاره کنیم.

هرکدام از این کارت‌ها می‌توانند در کسب و کارهای مختلف، متناسب با نیاز شما مورد استفاده قرار گیرند.

کارت ویزیت خاص

در خیلی مواقع ممکن است بخواهید کارت ویزیت شما در مقایسه با سایر کارت ویزیت ها متفاوت بوده و از جلوه خاص‌تری برخوردار باشد. در این مواقع شما می‌توانید با استفاده از یک طراحی متفاوت و خاص به سراغ کارت ویزیت های لوکس و خاص بروید. این کارت ها با جنس کاغذ و برش‌های متفاوتی که دارند بدون شک مخاطبان بسیاری را به خود جذب می‌کنند. از جمله این نوع کارت ویزیت ها می‌توان به کارت ویزیت طلاکوب، نقره‌کوب، کارت ویزیت مشکی و کارت ویزیت های ضخیم کلاسیک و بافت دار اشاره کرد.

 

نحوه چاپ کارت ویزیت

بعد از اتمام طراحی کارت ویزیت، مهم‌ترین مسئله نحوه چاپ کارت ویزیت است؛ چراکه هرچه چاپ یک کارت ویزیت با کیفیت بالاتری همراه باشد تاثیر بیشتری را بر روی مخاطبین خود می‌گذارد. مجهز و به‌روز بودن دستگاه‌های چاپ، کیفیت مواد اولیه و حضور متخصصان چاپ همگی از موارد تعیین‌کننده کیفیت در چاپ یک محصول هستند. به همین دلیل بهتر است که طراحی و چاپ کارت ویزیت خود را به یک چاپخانه مجهز بسپارید تا در نهایت یک محصول مورد رضایت و مطلوب دریافت کنید.

 

طراحی و چاپ کارت ویزیت در چاپ آقا

چاپ آقا به عنوان یک مجموعه پیشرو در صنعت چاپ و طراحی به صورت آنلاین، با حضور متخصصان چاپ و طراحی و با استفاده از دستگاه‌های چاپ دیجیتال و چاپ افست در چاپخانه مجهز خود در کنار نرم‌افزارهای به‌روز دنیا توانسته است محصولات چاپی متنوعی را با کیفیت بالا و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان خود در سراسر ایران ارائه دهد.

از آنجایی که چاپ آقا، یک مجموعه آنلاین است شما می‌توانید بدون نیاز به حضور فیزیکی و صرفا با ورود به وب‌سایت www.chapagha.com در هر لحظه و هر جا، اقدام به سفارش محصولات چاپی همچون کارت ویزیت نموده و پس از تولید، آن را در آدرس مورد نظر تحویل بگیرید.

همچنین اگر تمایل دارید تا کارت ویزیت و یا دیگر محصولات چاپی مانند سربرگ، تراکت، بروشور، استند، رول آپ، کارت دعوت و پستال، پاکت، لیبل، زیرلیوانی و ... را خودتان به سلیقه شخصی‌تان طراحی کنید می‌توانید از ابزار طراحی آنلاین چاپ آقا که اولین ابزار طراحی آنلاین در ایران است استفاده نمایید.

هدف چاپ آقا ارتقاء و بهبود هر لحظه خدمات چاپ و طراحی و همچنین جلب هرچه بیشتر رضایت تمامی مشتریان خود در سراسر کشور است.

 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.