سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۲۷ درصدی ترافیک مصرفی اینترنت در کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: طی چند هفته اخیر میزان ترافیک مصرفی اینترنت مشترکان این استان نسبت به قبل بیش از ۲۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: شروع فصل پاییز و آغاز فعالیت‌های آموزشی در مقاطع مختلف در این شرایط خاص و ضرورت انجام آموزش بصورت مجازی، نیاز به استفاده از اینترنت مخابرات را با شیب تند افزایش داده است.

او با بیان اینکه در این مدت بیش از ۸۳ درصد مشترکان فعال به صورت همزمان (online) تقاضای سرویس داشته‌اند، افزود: گاهی اوقات قطع و وصل‌هایی در اینترنت مشترکان اتفاق می‌افتد که با توجه به آمار بالای مشترکان و استفاده همزمان آنان، این موضوع طبیعی است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به فراهم بودن بستر اینترنت برای استفاده مشترکان به ویژه آموزش در فضای شاد اشاره کرد و یادآور شد: زیرساخت‌های لازم برای استفاده از بستر اینترنت در استان فراهم شده است، به طوریکه تا یکسال آینده نیازی به افزایش ظرفیت نیست.

حکمت تاکید کرد: با مساعدت شرکت مخابرات ایران اقدام به افزایش و توسعه ظرفیت Bras(تجهیز مدیریت و تخصیص ip) کردیم و با تامین و نصب تجهیزات لازم، پتانسیل تامین سرویس، یک و نیم برابر افزایش یافته و معادل ۵۰ درصد امکانات قبلی رشد داشته است.

در حال حاضر ۵۱۱ روستای استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۳۰ درصد است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.