سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان پرداخت شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید و بنیاد برکت تا کنون به ۳۷۶ کارآفرین این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ادریس دینارزهی مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستاناظهارداشت: از ابتدای امسال با امضای تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید و بنیاد برکت،۳۷۶ نفر در سیستان و بلوچستان کارآفرین شدند و برای جوانان دیگر اشتغالزایی کردند.

او افزود: محل اصلی اجرای تفاهم‌نامه بیشتر در روستا‌های سیستان و بلوچستان است که تلاش شده تا هدف روستای بدون بیکار محقق شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای توسعه اشتغال در استان از محل اعتبارات این تفاهم‌نامه حدود ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، افزود: تاکنون ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت شده است.

او توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و ایجاد کسب و کار برای مردم بومی را از اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: در تلاشیم با اجرای مفاد این تفاهم‌نامه شغل‌های بومی در سیستان و بلوچستان احیا و از کسب و کار‌های نوپا هم حمایت شود.

دینارزهی ادامه داد: از جمله طرح‌هایی که تاکنون زیر چتر این تفاهم‌نامه قرار گرفته می‌توان به توسعه هنر سوزن دوزی، تولید پوشاک، تولید ماسک، پرورش دام و طیور، پرورش زنبور عسل و مشاغل خدماتی اشاره کرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.