سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مرمت بازار سر پوش نیشابور

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: با تخصیص اعتباری معادل چهار میلیارد ریال، عملیات بازسازی و مرمت بازار سرپوش نیشابور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد اسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: با پیگیری‌های این اداره، مبلغ چهار میلیارد ریال اعتبار جهت ادامه بازسازی و مرمت راسته بازار سرپوش این شهرستان تخصیص یافت.

 او افزود: در این مرحله، پس از تهیه طرح‌های فنی لازم و تصویب شورای فنی میراث فرهنگی استان، بازسازی سقف‌های راسته بازار در فاز ۴ بازار واقع در ضلع جنوبی میدان محلوج فروشان آغاز شده است.
 

بیشتر بخوانید


رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور ادامه داد: باتوجه به اینکه عایق ایزوگام سقف فاز یک و دو بازار بر اثر مرور زمان نیز دچار فرسودگی شدید شده است، مقرر شد مرمت و لکه گیری و اجرای ایزوگام مجدد سقف راسته بازار در قسمت‌های آسیب دیده نیز انجام شود.

 بازار تاریخی نیشابور یکی از بازار‌های قدیمی و مهم و از جمله مکان‌های دیدنی شهر نیشابور که در خیابان امام خمینی این شهرستان واقع شده است و قدمت آن به دوره صفویه باز می‌گردد.

انتهای پیام//ر. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.