سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارگاه همیاری زعفران در مشهد تشکیل شد

سپاه ناحیه مسلم مشهد با توجه به شرایط به وجود آمده برای اقتصاد زعفران خراسان رضوی، قرارگاه جهادگران بسیج بهشت شرق مشهد را تشکیل داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد شریف فرمانده سپاه ناحیه مسلم مشهد در بازدید از قرارگاه جهادگران بسیج بهشت شرق مشهد در بلوار حر، گفت: از طریق توزیع روزانه ۱.۵ تن زعفران و با شبکه‌سازی ایجاد شده، یکهزار و ۱۰۰ نفر به مدت دو ماه در قرارگاه جهادگران بسیج بهشت شرق مشهد مشغول به کار می شوند.

او افزود: در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری و کمک مومنانه به مردم در ایام کرونایی و همچنین کمک به صنعت زعفران، قرارگاه همیاری زعفران در ناحیه مقاومت بسیج سپاه مسلم مشهد با اسم جهادگران بسیج بهشت شرق مشهد تشکیل شده است.

فرمانده سپاه ناحیه مسلم مشهد ادامه داد: در این قرارگاه، زعفران به بهترین نحو ممکن پاک‌سازی و به صورت مناسب بسته‌بندی می شود تا ارزش افزوده برای کشاورز ایجاد شود.

شریف بیان کرد: افراد تحت پوشش در این کار به وسیله پایگاه‌های بسیج بر اساس برنامه کمک‌های مومنانه شناسایی شده و باتوجه به ظرفیت خانواده به آن‌ها کار سپرده می‌شود.

او تصریح کرد: زعفران از تربت حیدریه و زاوه جمع‌آوری و به قرارگاه آورده می‌شود، سپس در بسته‌های یک کیلویی در بین مردم منطقه توزیع شده و پس از پاکسازی ظرف ۴۸ ساعت دوباره جمع آوری و سپس خشک و فرآوری می‌شود؛ این محصول در مرحله آخر به سمت تربت حیدریه برای بسته‌بندی نهایی ارسال می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مسلم مشهد تاکید کرد: این افراد برای پاکسازی هر کیلو زعفران بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان دستمزد دریافت خواهند کرد و هر خانواده می‌تواند روزانه تا ۱۰۰ هزار تومان دستمزد بگیرد.

شریف اظهار کرد: در این قرارگاه روزانه  ۱.۵ تن توزیع زعفران انجام می‌شود ولی با توجه به شرایط موجود ظرفیت توزیع تا ۵ تن را نیز داریم.

او با اشاره به بازار هدف برای این طرح افزود: بازار هدف این کار از قبل شناسایی شده و همچنان نیز در حال شناسایی است؛ سعی داریم تا این زعفران با برند و بسته بندی مناسب به کشور‌های دیگر صادر شود.
 
انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.