سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتحیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش چشمگیر غربالگری افراد مشکوک به کرونا در کشور

مشاور وزیر بهداشت گفت: میزان غربالگری افراد مشکوک به بیماری کرونا در کشور نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

سردار نصرالله فتحیان مشاور وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهاز کرد: در حال حاضر میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در بین مردم افزایش پیدا کرده است و به ازای هر یک هزار مبتلا حدود ۵/۷ درصد از بیماران فوت می‌کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر میزان تست کرونا افزایش پیدا کرده است و در مراکز درمانی ۱۶ ساعته از مردم به ویژه گروه‌های پرخطر مانند مادران باردار، سالمندان و بیماران خاص تست بیشتری گرفته می‌شود.

مشاور وزیر بهداشت گفت: میزان غربالگری افراد مشکوک به بیماری کرونا نسبت به قبل افزایش چشمگیری پیدا کرده است به طوری که در مرحله دوم حدود ۴۶ میلیون نفر مورد ارزیابی و غربالگری قرار گرفتند.

فتحیان بیان کرد: در حال حاضر از افراد بالای ۶۰ سال و مادران باردار به صورت رایگان در مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا گرفته می‌شود.

او تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا حدود ۵۱ هزار پرستار به بیماری کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر از آن‌ها شهید شده اند.

فتحیان گفت: برای پیشگیری از خستگی و فرسودگی کادر درمان مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند و از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر‌ و سفر‌های بین شهری بپرهیزند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
شیما
۰۴:۲۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
ترکیه بغل گوش ما روزانه صد و سی و چهار هزار تست میگیره... اونوقت اینجا ففط روزی 25 هزار تست اون هم فقط از بالای شصت ساله ها و باردارها... واقعا مایه تاسفه... تنها راه کنترل کرونا تست گرفتن بسیار زیاد و وسیع و شناسایی سریعه. واقعا چقدر ما بدبختیم آخه