سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوری المالکی: الحشد الشعبی تحت هیچ بهانه‌ای منحل نخواهد شد

رئیس ائتلاف قانون عراق با تمجید از موفقیت‌های بزرگ الحشد الشعبی گفت که الحشد الشعبی تحت هیچ بهانه‌ای منحل نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نوری المالکی، نخست وزیر سابق و رئیس ائتلاف قانون عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری این کشور تاکید کرد که انجام انتخابات زودهنگام در عراق به بازگرداندن اعتبار دولت و حمایت از دستگاه‌های امنیتی بستگی دارد.
 
نوری المالکی همچنین حمله به اماکن دیپلماتیک را غیرقابل قبول خواند و تاکید کرد که الحشد الشعبی تحت هیچ بهانه‌ای قابل انحلال نخواهد بود؛ زیرا بقای آن برای حمایت از عراق و نظام سیاسی آن ضروری است.
 
رئیس ائتلاف قانون تصریح کرد: در دیدار‌های اخیر با نخست وزیر به او ابلاغ کرده‌ام که باید دولت و دستگاه‌های امنیتی، امنیت را در سراسر کشور برقرار کنند. متاسفانه تا این لحظه پیشرفت قابل توجهی در این زمینه نداشته‌ایم؛ هرچند این یک مسئله وقت‌گیر است، اما باید مقداری تسریع شده و به بی‌ثباتی در کشور پایان دهیم.
 
وی با بعید دانستن برگزاری انتخابات در موعد مقرر گفت: دولت مصطفی الکاظمی تشکیل شد تا دو ماموریت مرتبط با هم یعنی بازگرداندن اعتبار دولت و اجرای انتخابات زودهنگام را محقق کند.
 
نوری المالکی در ارتباط با تظاهرات و اعتراض‌ها در عراق اضافه کرد: موضع من از ابتدای اعتراضات واضح بود و تاکید کردیم که باید به خواسته‌های قانونی مردم پاسخ داده شود. این تظاهرات البته توسط برخی طرف‌های داخلی از مسیر خود منحرف و منجر به توهین به معترضان با خواسته‌های به‌حق شد.
 
رئیس ائتلاف قانون در مورد حضور نیرو‌های خارجی در این کشور نیز گفت: عراق نیازی به حضور نیرو‌های آمریکایی در کشور ندارد و آن‌ها اکنون و پس از قانون پارلمان، به صورت غیرقانونی در عراق حضور دارند. البته ما اعتراضی نداریم که تعدادی از مستشاران و افراد فنی برای مراقبت و تعمیرات تسلیحات آمریکایی در کشور باقی بمانند.
 
وی ادامه داد: گروه ترویستی داعش نتیجه یک طرح منطقه‌ای-بین المللی در سوریه، عراق، لیبی، مصر و تعدادی دیگر از کشور‌ها بود. من از آغاز هشدار دادم که اتفاقات سوریه بر تمام منطقه تاثیر بدی خواهد داشت، در حالی که بسیاری از کشور‌ها از گروه‌های افراطی در این کشور حمایت می‌کردند؛ اما این گروه‌های تروریستی به همت الحشد الشعبی در عراق پایان یافتند.
 
نوری المالکی تاکید کرد: الحشدالشعبی تحت هیچ بهانه‌ای منحل نخواهد شد؛ زیرای بقای آن برای حمایت از عراق و نظامی آن ضروری است. الحشدالشعبی پس از آنکه موفقیت خود در مبارزه با تروریسم را اثبات و دستاورد‌های بزرگ بسیاری را محقق کرد، نگرانی کسانی که برای دخالت در امور عراق تلاش می‌کنند را برانگیخت؛ بنابراین تلاش می‌کنند تا صدای انحلال آن را بلند کنند.
 
رئیس ائتلاف قانون عراق ادامه داد: بقای الحشد الشعبی برای حفاظت از کشور و نظام سیاسی و نیز به شکست کشاندن توطئه دشمنان ضروری است. الحشد الشعبی باید حفظ شده و به عنوان جزئی از دستگاه امنیتی دولت به مانند دستگاه مبارزه با تروریسم ساماندهی شود، اما انحلال آن مردود است و اجازه آن داده نخواهد شد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.