سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فصل جدید مواجهه با مشکلات توسط مراکز تحقیقاتی بسیج

معاون سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر لزوم فعالیت هوشمندانه مراکز تحقیقاتی تحت پوشش این سازمان،گفت: این مراکز فصل جدید برای مواجهه با مسائل پیش روی کشور و حل آن‌ها باز و آغاز کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حامد اقبالی در نشست هم اندیشی پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی فارس با تاکید بر لزوم فعالیت هوشمندانه مراکز تحقیقاتی تحت پوشش این سازمان، گفت: این مراکز فصل جدید برای مواجهه با مسائل پیش روی کشور و حل آن‌ها باز و آغاز کرده است.

اقبالی، با اشاره به راه‌اندازی مراکز تحقیقات و پژوهشی در حوزه‌های مختلف پزشکی، علوم انسانی، مهندسی، علوم پایه و دیگر بخش‌ها، یکی از اهداف این مراکز را حل مسائل مهم کشور عنوان کرد.

معاون تحقیقات و پژوهش بسیج دانشجویی کشور، بیان کرد: با هدایت دانشجویان به سوی مسئله محوری می‌توان حرکتی در نظامات دانشگاهی و علمی ایجاد شود.

او با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی فصلی نوین برای مواجهه با مسائل کشور و حل آن‌ها را باز و آغاز کرده است، افزود: این مراکز به صورت حرفه‌ای به حل مسائل و مشکلات کشور می‌پردازد و در این زمینه دستاورد‌های خوبی داشته ایم که مؤید تأثیر شایسته این حرکت علمی است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: مراکز تحقیقاتی این مجموعه فرصتی جدید در اختیار دانشجویان به ویژه دانشجویان بسیجی قرار می‌دهد و زیرساخت ورود بسیج دانشجویی در عرصه علم و فناوری را فراهم کرده است.

اقبالی با تاکید بر ضرورت شناسایی مسائل به صورت دقیق و استفاده از ظرفیت بدنه نخبگانی جامعه در این راستا، تصریح کرد: فعالیت مراکز تحقیقاتی باید هوشمندانه و همراه با اتخاذ راهبرد‌های صحیح باشد.

این مقام مسئول در سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی این سازمان علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی به تربیت نیروی انسانی و آموزش نیز می‌پردازد، بیان کرد: در این راستا به توانمندسازی نیرو‌ها و دانشجویان نیاز است.

او، آموزش دانش با رویکردی انتقادی به نظام دانشگاهی و تولید محتوای علمی متناسب با انقلاب اسلامی در رشته‌های مختلف و آموزش و گسترش آن در میان دانشجویان را از رویکرد‌های معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی عنوان کرد و افزود: توسعه دانش با رویکرد احصا و حل کاربردی مسائل انقلاب اسلامی با به کارگیری ظرفیت‌های بالقوه بسیجیان از رویکرد‌های دیگر این معاونت بوده که در این راستا جلسات کارشناسی با حضور اساتید و صاحب‌نظران عرصه علم و فناوری برگزار شده است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: در راستای استمرار حرکت پرشتاب علمی کشور و دستیابی به قله‌های عزت و افتخار و منویات مقام معظم رهبری، همکاری و تعامل سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی علم و فناوری نیاز است.

در حاشیه این نشست نمایشگاه توانمندی‌ها و معرفی مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد و از کتاب نما فارس با موضوع شناسایی و تعیین اولویت‌های استان رونمایی شد.

نشست هم اندیشی پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی فارس امروز با حضور روسای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و علمی استان فارس برگزار شد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.