سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پارلمان لبنان: دولت جدید طی روز‌های آینده تشکیل می‌شود

رئیس پارلمان لبنان می‌گوید که ظرف ۴ یا ۵ روز آینده دولت جدید در این کشور تشکیل خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «نبیه بری» امروز چهارشنبه گفت که اگر جو مثبت کنونی پایدار بماند دولت جدید در این کشور طی ۴ یا ۵ روز آینده تشکیل خواهد شد.

رئیس پارلمان لبنان همچنین با اشاره به مذاکرات این کشور با رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرز‌های دریایی تاکید کرد که این مذاکرات صرفا برای تثبیت حقوق این کشور بوده و پذیرش این موضوع که مذاکرات به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی منجر شود به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

وی همچنین در پیامی به مناسبت تولد سالروز تولد پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد که مسجدالاقصی متعلق به فلسطین و اعراب بوده و احیای حقوق آن قطعی است.

پیش از این منابع رسانه‌ای در لبنان تاکید کردند سعد حریری مامور تشکیل کابینه هفتاد و هفتم این کشور یک نقشه راه ارائه داده و در آن تقسیم پست‌های وزارتی میان طوایف مختلف لبنانی مطرح شده است.

رسانه‌های لبنانی افزودند پس از دیدار امروز میشل عون، رئیس جمهور لبنان و سعد حریری، یک توافق شبه نهایی درباره تشکیل کابینه جدید شامل ۲۰ وزیر ایجاد شده و به موجب آن، به استثنای وزارت دارایی، پست‌های وزارتی چرخشی خواهد شد و طبق این امر، حزب الله برای صرف نظر کردن از وزارت بهداشت آماده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.