سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از بیم واکنش احتمالی حزب الله؛

آماده باش رژیم صهیونیستی از صد روز پیش

رژیم صهیونیستی از صد روز پیش از ترس واکنش احتمالی حزب الله لبنان همچنان در حال آماده باش قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، رژیم صهیونیستی از صد روز پیش از ترس واکنش احتمالی حزب الله لبنان همچنان روی یک لنگه پا (در حال آماده باش) ایستاده است. صد روز از حضور نداشتن ارتش اشغالگر در مرز‌های لبنان می‌گذرد. ارتش اشغالگر برگزاری رزمایش در جبهه‌های متعدد را با متمرکز شدن بر جبهه شمالی برگزیده است.

نکته قابل توجه این است که یکی از خبرنگاران توانسته است وارد یکی از مراکز نظامی نزدیک مرز‌های لبنان شود. خبرنگار یاد شده این مرکز را رها شده، یافته است. این موضوع این احتمال را تقویت می‌کند که رژیم صهیونیستی از ترس واکنش احتمالی حزب الله لبنان همچنان روی یک لنگه پا (در حال آماده باش) ایستاده است.

خبرنگار شبکه المیادین در گزارشی گفت: از زمانی که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله تهدید کرده است که به شهادت یکی از نیرو‌های خود پاسخ خواهد داد، صد روز گذشته و ارتش اسرائیل همچنان روی یک لنگه پا ایستاده است. صد روز از نبرد اراده و جنگ اعصاب سپری شده است و در طول آن معادله سید حسن نصرالله، ارتش اسرائیل را وارد وضعیتی از تنش و آماده باش مستمر در مرز‌های لبنان کرده است. به گفته ناظران‏، این وضعیت افسران و نظامیان اسرائیل را خسته کرده است.

الون بن دیوید، خبرنگار امور نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفت نصرالله همواره مرز‌های ما را با لبنان در شمال، متشنج کرده است یا آنگونه که دوست دارد، این وضعیت را ”ایستادن روی یک لنگه پا“ توصیف می‌کند. با وجود اینکه حدود سه ماه گذشته است، آماده باش در مرز‌های شمالی همچنان ادامه دارد و هشدار همواره باقی است.

گزارشگر افزود در مقابل تلاش‌های ارتش اسرائیل برای اینکه نشان دهد اوضاع در مرز‌های لبنان عادی است، پایگاه اینترنتی یدیعوت آحارونوت فاش کرد که خبرنگارش وارد یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های ارتش اسرائیل در مرز‌ها شده و چند دقیقه آنجا حضور داشته است، بدون اینکه کسی مزاحم او شود.

به گفته تحلیلگران تصاویر مستندی که (مرکز) نظارت رژیم صهیونیستی سه ماه بعد از تصویربرداری اجازه داد منتشر شود، نشان می‌دهد نظامیان ارتش این رژیم با عجله پایگاه خود را ترک و اسناد محرمانه و تجهیزات و اطلاعات شخصی نظامیان و افسرانی را که آنجا فعالیت دارند‏، رها کرده اند.

در ادامه گزارش، ایلی لیوی خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفت ارتش اسرائیل قصد دارد نشان دهد که اوضاع طبق معمول پیش می‌رود تا به مردم اطمینان دهد، اما همه کسانی که شاهد اوضاع در مرز‌های شرقی و غربی و نیرو‌های ارتش هستند، می‌دانند که این آماده باش ادامه دارد.

گزارشگر شبکه المیادین افزود: در حالی که تحلیلگران معتقدند که حزب الله کنترل اوضاع را در اختیار دارد، دیگر تحلیلگران اشاره کردند که تنشی که بر مرز‌ها حکمفرماست، ممکن است نیرو‌های ارتش اسرائیل را فرسوده و تضعیف کند و به دنبال آن توان بازدارندگی اسرائیل تضعیف شود، زیرا به گفته آن‌ها مشخص نیست حزب الله تا چه زمانی به نشانه گرفتن سلاح‌های تک تیراندازان خود به سمت نظامیان اسرائیل نزدیک مرزها، ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.