سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

جدیدترین دستاورد‌های نیروی زمینی ارتش را بشناسیم + تصاویر

نزاجا چند سال است که با ساخت تانک‌بر‌های قدرتمند تحرک خود را افزایش داده است.

‌به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارشنبه ۷ آبان ماه بود که نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی از ۵۰۰ دستاورد بازسازی و تقویت شده خود در یک مراسم رونمایی و آن‌ها را به ناوگان خود الحاق کرد. این خودرو‌ها در سه کلاس کیان، ذوالفقار و برخی دیگر نیز به صورت تقویت و بازسازی به ناوگان نیروی زمینی ارتش ملحق شدند.

ارتقای تحرک نیروی زمینی ارتش؛ دستوری که ١٠٠ درصد اجرا شده است

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همین مراسم گفت که امروز نیروی زمینی ارتش یک نیروی ١٠٠ درصد متحرک است که بدون نیاز به هیچ گونه کمک از بیرون، می‌تواند ماموریت‌های محوله را به خوبی انجام دهد. با توصیه فرمانده کل قوا یکی از اتفاقات خوبی که در نیروی زمینی ارتش محقق شده ایجاد تحرک است.

امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در این مراسم با بیان اینکه در حوزه تحرک یگان‌های نیروی زمینی ارتش کار‌های خوبی انجام شده است گفت که ارتقای تحرک در نیرو‌های مسلح، ارتش و نیروی زمینی، همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و ما با استفاده از فرصت‌های پدید آمده در نتیجه تهدید‌های ظالمانه استکبار جهانی، همواره تلاش کردیم آنچه را که نیاز داریم در داخل و با تلاش مهندسان توانمند تولید و بازآماد کنیم.

نیروی زمینی ارتش در طی سال‌های اخیر کار‌های خوبی را برای افزایش تحرک در ناوگان سنگین و فوق سنگین خود انجام داده و دستاورد‌های خوبی را هم در این راستا معرفی و ارائه کرده است. خودرو‌های کیان و ذوالفقار و تانک‌بر‌های سلیمان در سه نسل از مهم‌ترین کار‌های نیروی زمینی ارتش در این راستاست. نکته جالب تر این مراسم این بود که در مجموع ۵۰۰ خودروی تاکتیکی به ناوگان نیروی زمینی ارتش ملحق شده است.

امیر سرتیپ دوم حسن علی‌پور معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در مراسم الحاق دستاورد‌های بازسازی و تقویت شده به این نیرو گفت که یکی از دستاورد‌های شاخص ما در حوزه تانکبر‌ها؛ کیان ۷۰۰ است که در هیچ جای دنیا وجود ندارد و بیش از ۱۰ ماه برای آن زمان صرف شده است.

توان بالای نیروی زمینی ارتش در بازسازی و تقویت خودروهای از کار افتاده

جالب‌ترین نکته‌ای که در این مراسم به چشم می‌خورد این بود که تمام این محصولات از قطعات و وسایلی تهیه شده است که هیچ کاربردی نداشته‌اند و با استفاده از توان بومی و دانش به روز نیروی زمینی ارتش همان قطعات ضایعاتی و دور ریختنی به خودروهای کاربردی و بسیار ارزشمند تبدیل شده است. 

تانک‌های ایرانی با چه خودروهایی جابجا می‌شوند؟

دو خودروی اصلی کیان و ذوالفقار وظیفه انتقال تانک‌های ایرانی را برعهده دارند. تانک‌برهای سلیمان در سه نوع و خودروهای کیان نیز در سه نوع طراحی و ساخته شده اند که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. 

خودروی کیان ۵۰۰

خودروی کیان ۵۰۰ نخستین نسل از خودروهای نیروی زمینی ارتش است که برای حمل تانک های این نیرو طراحی و ساخته شده است.

توان موتور: ۵۰۰ اسب بخار

تعداد سیلندر: ۶ سیلندر

نوع جعبه دنده: ۱۶ سرعته با صفحه کلاچ دوبل

قدرت کشندگی: ۲۰۰ تن

ظرفیت سوختگیری: ۹۰۰ لیتر

تانک‌برهای متصل شونده: سلیمان ۱ و سلیمان ۲

خودروی کیان ۶۰۰

به نظر می‌رسد که خودروی کیان ۶۰۰ نیز مشخصاتی شبیه به نسل قبلی خود یعنی کیان ۵۰۰ و برادر بزرگ‌تر خود کیان ۷۰۰ داشته باشد. اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره آن منتشر نشده است. 

خودروی کیان ۷۰۰

خودروی کیان ۷۰۰ قوی‌ترین خودروی تانک‌بر نیروی زمینی ارتش است که توان مضاعف حمل خودروهای زرهی مانند تانک‌ها و نفربرهای را به خوبی دارد. اما ویژگی خاص آن توان حمل تانک‎بر با ظرفیت حمل دو تانک است که سلیمان ۳ نام دارد. 

قدرت موتور: ۷۰۰ اسب بخار

قدرت کشندگی: ۲۰۰ تن

جعبه دنده: ۱۲ دنده

قابلیت حمل: ۲ دستگاه تانک ۶۰ تنی

وزن کلی: ۱۷ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم

تعداد محور‌ها: ۱+۳

ویژگی خاص: نخستین و تنها تانک‌بر جهان که دو تانک که هر کدام ۶۰ تن وزن دارد را حمل می‌کند.

تانک‌برهای سلیمان؛ بال تانک‌های ایرانی در میدان‌های مختلف نبرد

تانک‌برهای سلیمان در سه نوع و برای استفاده‌های مختلف در نیروی زمینی ارتش طراحی و ساخته شده اند.

تانک‌بر سلیمان ۱: استفاده برای یک تانک و دو نفربر

تانک‌بر سلیمان ۲: استفاده برای دو نفربر یا دو تانک اسکورپیون

تانک‌بر سلیمان ۳: دو تانک فوق سنگین روی هم به  وزن ۶۰ تن

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۰۷:۰۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
غده سرطانی اسرائیل بدخیم شده
محمد حسین
۰۵:۵۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
انشاءالله در همه عرصه های جنگی موفق شویم
علی
۲۰:۰۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
عالیه اما کاش تو صنعت خودروسازی هم از این پیشرفتها داشتیم
Asa
۱۴:۲۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
اینارو یعنی روسیه نساخته
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
درودبرفرمانده کل قوا وارتشیان دلاور
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
اگه یکسال فقط یکسال خودروسازی رو میدادن دست اینا الان بجای پراید لیبرال یه چیزی بهتر از لامبورگینی داشتیم.
کوروش
۱۲:۳۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
دوستان این خودرو ها بعضی بازسازی شدن و بعضی خودرو ساخت ارتش که فقط بدنه یکی با اون مدل هایی که میفرمایید
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
درووودبرارتش همیشه قهرمان
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
ساخت این خودرو عالی است. اما باید فکر کردن پلهای کشور توان حمل این بار سنگین را دارند. یا در کدام جاده ها میتواند این بار سنگین را حمل کرد
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
از قانون حمل و فقل جابجایی بوژی استفاده میکنند .
بیداد
۱۲:۱۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
پراید!
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
دوردبر ارتش فداکار ولایی
حسن
۱۱:۱۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
خداروشکر
انشاالله هروز قویتر از دیروز باشید
محمد
۱۱:۰۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
ماشالله
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
خودروی کیان هفتصد همون ولوو نیست؟
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
نه داداش
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
خیر قدرت موتور و کشندگی کاملا فرق داره
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
نه اینا برای کشندگی تانک طراحی شدن و فرق دارن
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
این دوتا داداش راست میگن
خودشون تو طراحی بودن
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
نه من تو طراحی نبودم وبی مشخصات رو که میبینم میفهمم که فرق دارن
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
زنده باد ارتش با غیرت و افتخار ملی.
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
درود خداوند بر امیر حیدری عزیز که باعث افتخار ارتشید
درود بر تمامی دلاورمردان ارتش
سلام
۰۸:۰۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
چرا این خودروها را به مردم نمي فروشند
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
چون اینا کیفیت بالایی دارن و قیمت بالایی دارن برای همین برای مصارف عادی ساخته نشدن
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
لااقل این ابتکار رو داشتن که آرم ولوو و تویوتا رو برداشتن از روی خودروهاشون.
ولوو FH و NH- خیلی ضایست
محمد
۰۹:۵۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
اینا که مشخصه fh ولو هستن فقط رنگ کاری شده
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
اقای با سواد اینا از اون کامیونا الگو گرفته شدن حتی اگه عین اونا هم باشن فقط بدنشون مال اونه . موتور و بقیه چیزاش عوض شده موتر خودشون چنین قدرتی اصلا و ابدا نداره
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
سلام nh قدرتش ۴۲۰ اسب بخاره ولی این ۷۰۰ اسب و ۲۰۰ تن میکشه . اینا فقط بدنشون هستن که اونم بعید میدونم احتمالا الگو برداری هستن
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
درود بر ارتش ولایی .سپاس
احمد
۰۷:۵۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
درود بر ارتش ولایی