سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه های سالگرد شهادت حاج قاسم فراگیر می شود

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی طی ۱۰ روز گفت: به دلیل شیوع کرونا، برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم در تمام شهرستان‌ها و روستا‌ها، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد صادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان در جلسه ستاد هماهنگی ترویج مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور جمعی از مسئولان در استانداری کرمان برگزار شد، با بیان اینکه ساخت یادمان حاج قاسم، برنامه بسیاری از شهرستان‌های استان کرمان است تا در مبادی ورودی شهر‌ها نصب شود، گفت: طرح این یادمان باید به تایید ستاد ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی استان کرمان برسد.

او افزود: شهید سپهبد قاسم سلیمانی، متعلق به یک گروه و جناح خاص نیست و دنیا به وجود او افتخار می‌کند.

بصیری با بیان اینکه افتخار داریم که شهید سلیمانی در کرمان است و روزانه تعداد زیادی برای زیارت مزار مطهر شهید سلیمانی به کرمان و گلزار شهدای کرمان می‌آیند، بیان کرد: ترویج مکتب حاج قاسم یک برنامه مهم است و ضرورت دارد همه برای آن خدمتگزاری کنیم.

او با اشاره به اینکه جلسات کمیته شهرستانی سه‌ شنبه هر هفته برگزار می‌شود، تصریح کرد: شیوه نامه‌ای برای برگزاری برنامه‌ها مشخص شده است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان بیان کرد: به دلیل اینکه با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم در تمام شهرستان‌ها و حتی در سطح روستا‌ها برنامه‌ها برگزار می‌شود تا از تمرکز در مرکز استان جلوگیری شود.

او با اشاره به اینکه هر شهرستان یک برنامه محوری دارد، گفت: از آنجا که مراسم شهید سلیمانی به مدت ده روز در سراسر استان برگزار می‌شود، برنامه‌ها باید به‌ صورت منطقه‌ای صورت گیرد. 

سرهنگ محمد زمانی، معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه گفت: ۵ ستاد اصلی برای سالگرد شهادت شهید سلیمانی در کشور شکل گرفته است.

او افزود: این ستاد‌ها شامل ستاد‌های استانی و اقشار با مسئولیت رییس سازمان بسیج کرمان و  فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، ستاد تهران به مسئولیت فرمانده سپاه حضرت رسول الله(ص)، ستادمحور مقاومت به مسئولیت سیدحسن نصرالله و ستاد بین الملل به مسئولیت نیروی قدس سپاه است.

سرهنگ زمانی برنامه‌های ستاد استان کرمان را به دلیل وجود مرقد شهید سلیمانی حائز اهمیت دانست و بیان کرد: چشم همگان به برنامه‌های کرمان است و  به همین دلیل کرمان، پایه اصلی برنامه‌های کشور محسوب می‌شود.

او از اضافه شدن کمیته سلامت و بهداشت به کمیته‌های ۱۵ گانه ستاد ترویج مکتب سردار سلیمانی با ریاست رییس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: ۱۲۸ برنامه از میان برنامه‌های پیشنهادی گلچین شده و طی ۱۰ روز در ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه یادواره شهدای مراسم تشییع، کادر پزشکی، عشایر، فرهنگیان، مدافع حرم و فاطمیون، گروهمایی اصحاب رسانه، نیرو‌های مسلح، یاران حاج قاسم و... از جمله ۱۴ برنامه‌ای است که در ۱۰ روز و با پیش بینی حضور سخنرانان و مداحان کشوری برنامه ریزی شده؛ بیان داشت: کمیته گلزارشهدا هم برنامه‌هایی را جداگانه دارد.

او از شکل گیری یک کارگروه ذیل کارگروه فرهنگی برای تایید یادمان ها، سردیس‌ها و ... خبر داد.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: ۱۹ برنامه اصلی برای اجرا در سطح ملی و استانی در کمیته فرهنگی پیش بینی شده و حداقل ۵۰ درصد برنامه‌های شهرستانی هم ماهیت فرهنگی دارد. 

انتهای پیام/ م 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.