سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش محکومان مستقر در زندان‌های استان قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش ۳۳ درصدی تعداد محکومان مستقر در زندان‌های استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان گفت: در زمینه اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها محکومان حاضر در زندان‌های استان از هزار و ۹۰۸ نفر به هزار و ۲۷۱ نفر تقلیل یافته است.

حجت الاسلام قدرتی افزود: تشکیل هیات بازرسی، حضور قضات دادگستری استان در زندان و بررسی مشکلات مددجویان و اعطای مرخصی در زمان شیوع ویروس کرونا از جمله اقدامات در راستای ساماندهی زندانیان استان بوده است.

وی اضافه کرد: استقرار قاضی ناظر زندان در زندان مرکزی قزوین و پیگیری امور زندانیان، استفاده از نهاد‌های ارفاقی شامل آزادی مشروط و تعلیق مجازات، تعویق اجرای مجازات، تبدیل مجازات حبس به مجازات‌های جایگزین حبس از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

مقام ارشد قضایی استان افزود: همچنین برای ۳۱ نفر از متهمان، حکم به تحمل حبس تحت سامانه الکترونیکی (پابند) صادر شده است.

حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر، لزوم کاهش جمعیت کیفری است و بخشنامه رییس دستگاه قضا برای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری، باعث شد تا این موضوع به یک نهضت عمومی در دستگاه قضا تبدیل شود و دادگاه‌ها، دادسرا‌ها و حتی زندان‌ها، تمام تلاش خود را برای کاهش تعداد زندانیان آغاز کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.