سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت پنبه از سطح مزارع نیشابور

امسال بیش از ۱۶ هزار تن پنبه از سطح مزارع نیشابور برداشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، محمد علی فرهمند راد معاون رئیس سازمان ومدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: برداشت پنبه از سطح ۴ هزار ۶۰۰  هکتار مزارع شهرستان نیشابور آغاز شده است و نیشابور از شهرستان‌های مهم استان در تولید این محصول می‌باشد که از این سطح، حدود ۳۱ هزار هکتار پنبه اصلاح شده و حدود یک هزار ۵۰۰ هکتار پنبه رقم بومی می‌باشد.

او افزود:  عمده سطح زیرکشت پنبه نیشابور، متعلق به بخش میان جلگه است، که در سال جاری ۴۰ تن بذر اصلاح شده بین بهره برداران توزیع شده و ارقام ارقام ورامین، خورشیدخرداد شایان در مزارع نیشابور کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید


معاون رئیس سازمان ومدیر جهادکشاورزی نیشابور ادامه داد: پیش بینی می‌شود از مزارع نیشابور حدود ۱۶ هزار تن وش پنبه برداشت شود.

فرهمند راد بیان کرد: امسال ۱۸۲ هکتار از اراضی زیر کشت پنبه با دستگاه‌های مکانیزه کشت شده که ۸۰ هکتار توسط دستگاه‌های کشت مستقیم و ۱۰۲ هکتار با دستگاهه‌ای پنوماتیک وکف کار کشت شده است.

 او تصریح کرد: در سطح  هزار و ۷۰۰ هکتار تغذیه گیاهی با کود‌های ریز مغذی توسط کشاورزان نیشابوری انجام شده و ۲۵ هکتار نیز با روش آبیاری به صورت نوار تیپ که از روش‌های نوین در کشاورزی می‌باشد صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور تاکید کرد: کمبود کارگر و همچنین نبود ماشین آلات مناسب برداشت سبب تاخیر در برداشت و درنتیجه افزایش هزینه و کاهش کیفیت محصول در اواخر فصل برداشت این محصول در نیشابور می‌باشد که تامین ماشین آلات مناسب برداشت در سیاست‌های آینده این مدیریت در محصول پنبه می‌باشد که باید به سمت برداشت مکانیزه برویم.

فرهمند راد اظهار کرد: در شهرستان نیشابور ۵ کارخانه تصفیه پنبه فعال می‌باشد که بانظارت کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی مشغول تبدیل محصول وش به محلوج جهت تحویل به کارخانجات نخریسی می‌باشند.

انتهای پیام// ر. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.