سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس:

احتمال تعطیلی کارگاه‌ها و بیکاری کارگران وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به وضعیت کنونی شیوع کرونا، گفت: اگر وضعیت کرونا به همین منوال باقی بماند، احتمال تعطیلی کارگاه‌ها و بیکاری کارگران نیز وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری در دیدار با فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه حفاظت از نیروی کار و جامعه تولید و کارفرمایان وظیفه مهمی است که همه دستگاه‌های اجرایی در آن وظیفه دارند، بر لزوم توجه به اقدامات سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای سرپاماندن واحد‌های تولیدی در فارس تأکید کرد و افزود: مهم‌ترین دستاورد دولت در این شرایط که شیوع بیماری کرونا بر کسب و کار‌ها اثر منفی گذاشته حفظ این مشاغل بوده است.

مختاری ادامه داد: تعداد ۷۳ هزار نفر از کارگران اخراجی به دلیل شیوع کرونا در اسفند ۹۸ به گواه ارسال لیست حق بیمه کارگران توسط کارفرمایان در مهرماه امسال با همت و تلاش جمعی به کار خود بازگشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تأکید کرد: اگر وضعیت کرونا به همین منوال باقی بماند و رعایت فاصله اجتماعی مناسب صورت نپذیرد احتمال تعطیلی کارگاه‌ها و بیکاری کارگران نیز وجود دارد.

او با اعلام رضایت از رعایت اصول ایمنی و بهداشت کار در محیط کارگاه‌های این استان، گفت: این روند با تلاش همکاران این اداره‌کل و ادارات شهرستان‌ها به‌ویژه بازرسان کار، کارشناسان روابط کار و امور اجتماعی، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و با همکاری کارفرمایان و کارگران و تأکیدات تشکلات عالی ذیربط در استان به‌وجود آمده است.

مختاری همچنین بر رفع مشکلات مردم و نیروی کار با نگاه زیبا و سازنده مسئولان، رفع موانع واحد‌های تولیدی و پایداری مشاغل و کسب و کار‌ها نیز تأکید کرد.

سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این دیدار گفت: زیبا نگریستن به موضوعات جاری، کاری و دغدغه‌های مردم موضوعات مهمی است که باید مدنظر همه خصوصا مدیران قرار داشته باشد.

او با بیان اینکه مسائل روز نیازمند نگاهی زیبا و دلسوزانه است، بیان کرد: نگاه به افراد خطاکار مانند قاتل یا گروگانگیر نیز باید زیبا و با هدف انسان سازی برای رضای خالق باشد.

فرمانده انتظامی استان فارس انجام کار دلسوزانه با هدف جلب رضایت خداوند را دلیلی بر بالا بردن ارزش انسان‌ها دانست و افزود: مردم باید پاسخ سئوالات و دغدغه‌های خود را به‌طور مستقیم از مسئولان مطالبه کنند.

حبیبی در ادامه فرهنگ و تاریخ ایران را متعلق به همه مردم دانست و افزود: ادیبان بزرگ ایران زمین از جمله حافظ متعلق به همه مردم این سرزمین هستند و باید در حفظ و پاسداشت مقام آن‌ها تلاش و اهتمام جدی داشت.

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگر سخنان خود گفت: نیروی انتظامی فارس به‌همراه مدیریت حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان باید فرصت‌ها و زمینه توسعه همکاری‌ها پیرامون موضوعات مشترک را احصا و با تشکیل کارگروهی مشترک در رفع این موارد و خصوصاً بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید تلاش کنند.

او بر بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌های استان فارس برای بهبود شرایط اقتصادی جامعه نیز تأکید کرد و گفت: تصمیمات باید زیربنایی و تأثیرگذار باشد تا بتوان شرایط کنونی کشور که در مقطعی حساس قرار دارد را با بهترین مدل مدیریت هدایت کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.