سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان همچنان از لحاظ ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آبادان گفت: این شهرستان همچنان از لحاظ شیوع بیماری در وضعیت قرمز قرار دارد.

شکراله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: آبادان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز، شادگان و خرمشهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

او با بیان اینکه دیروز ۶۹ نفر مبتلا به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان شناسایی شده اند افزود:هم اکنون ۱۶۳ بیمار در بیمارستان‌های آیت الله طالقانی و امام خمینی (ره) بستری هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: از ۱۶۳ بیمار بستری در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان ۳۲ نفر درحالت وخیم و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و ظرفیت این بخش نیز تکمیل شده است.

سلمان‌زاده ادامه داد:امیداوریم با رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم الخصوص ماندن در خانه، شرکت نکردن در تجمعات و مراسم و استفاده از ماسک آمار مبتلایان به ویروس کرونا کاهش یابد.

او گفت: در راه مبارزه با کووید ۱۹ هنوز جای کار بسیار زیاد است و پاییز و زمستان بسیار سختی را با توجه به شدت افزایش ویروس کرونا، در کنار اپیدمی آنفولانزا، بحران‌های تنفسی بعد از باران و معضل آلرژی، پیش‌رو داریم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه ۲۰۰ نوع ویروس داریم که علائم سرماخوردگی را دارند، عنوان کرد: تمام این ویروس‌ها در فصل‌‎های سرد فعالیت‌شان بیشتر می‌شود و لازم است با اتحاد و هماهنگی بیشتر گام برداریم.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم جنگ با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

کادر درمانی این بیمارستان شبانه روز به صورت خالصانه به بیماران کرونایی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۴۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
بنده خداها