سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار تهران به دلیل ۶ روز تاخیر در پرداخت حقوق کارگران تذکر گرفت

حبیب زاده گفت: وقتی پرداخت حقوق دو میلیون تومانی کارگران حدود دو هفته طول می‌کشد.آیا این ظلم نیست؟

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در دویست و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ایراد کرد، با انتقاد از تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری، خطاب به شهردار تهران گفت: امروز ششم آبان است و هنوز تعداد قابل توجهی از کارگران پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری حقوق خود را دریافت نکرده اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیشتر کارگران پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری، حداقل بگیر هستند که دریافتی آن‌ها حدود دو میلیون تومان است،گفت: وقتی پرداخت حقوق دو میلیون تومانی کارگران حدود دو هفته طول می‌کشد. آیا این ظلم نیست؟ چه کسی مسئول رسیدگی به این امر است؟

وی افزود: این کارگران تحت امر شهرداری دارای خانواده هستند و اجاره خانه پرداخت می‌کنند.

حبیب زاده با اشاره به گرانی‌های روز افزون اظهار کرد: خرید یک وعده مایحتاج عادی حداقل یک میلیون تومان می‌شود و چگونه کارگری می‌تواند هم اجاره خانه بدهد و هم مایحتاج خانواده خود را تامین کند و با تاخیر هم حقوق دریافت کند؟

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: با پیمانکارانی که سر موعد حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کنند باید برخورد و در لیست سیاه قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه حقوق کارگران نهایت باید در اول هر ماه پرداخت شود اظهار کرد: اگر این امر رعایت نشود به شخصه از آن پیمانکاران شکایت خواهم کرد.

حبیب زاده با اشاره به نیرو‌های حریم بان و شهربان که قراردادشان از شرکت هادیان به قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری تبدیل شده است،گفت: آن‌ها به شدت در تنگنا هستند و حقوق و دستمزد و بیمه و مسائل بهداشتی آن‌ها رعایت نمی‌شود و اساسا رها شده اند.

وی خاطر نشان کرد:اگر حواسمان به کارگران نباشد نباید انتظار داشته باشیم که آن‌ها خدمات خوبی ارئه دهند که البته این افراد به وظایف خود به خوبی عمل می‌کنند، ولی این هم حدی دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.