سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهرم:

انسولین قلمی در داروخانه‌های جهرم و خفر موجود است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در ۱۹ داروخانه شهرستان‌های جهرم و خفر انسولین قلمی توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابوالفضل نیکوسیر معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با توجه به وجود مشکلات در توزیع انسولین در سطح کشور تمام تلاش ما این بوده است که در هر دو شهرستان جهرم و خفر این دارو‌ها در دسترس بیماران دیابتی باشد. در حال حاضر در ۱۹ داروخانه‌های جهرم و خفر که آمار خود را در سامانه وزارت بهداشت ماهانه ثبت می‌کنند تمامی دارو‌های انسولین توزیع شده است.

او افزود: ۵ درصد سهمیه دارو در استان فارس برای شهرستان جهرم است که انسولین قلمی جهت بیماران دیابتی در لیست این دارو‌ها قرار دارد.

به گفته نیکوسیر، انسولین‌های توزیع شده در این ۱۹ داروخانه شامل نوومیکس (NOVOMIX)، نوورپید (NOVORAPID)، توژئو (TOUJEO) و ویکتوزا (VICTOZA) است.

او با اشاره به توزیع انسولین لانتوس (LANTUS) در داروخانه‌های جهرم و خفر، گفت: ساخت ایرانی این انسولین در داروخانه‌های شبانه روزی و بیمارستان‌های شهرستان جهرم و خفر موجود است؛ ترکیب و ساختار این انسولین مانند خارجی آن است و هیچ تفاوتی ندارد. نوع خارجی آن به دلیل تحریم‌ها موجود نیست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در حال حاضر نوع خارجی انسولین نوورپید (NOVORAPID) در این ۱۹ داروخانه‌ها موجود است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.