سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالفتاح البرهان: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خواسته احزاب سودانی است!

رئیس شورای حاکمیتی سودان مدعی شد که موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خواسته ۹۰ درصد از احزاب سودانی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان روز دوشنبه در خصوص تصمیمی این کشور برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اظهار نظر کرد و مدعی شد: «۹۰ درصد از گروه‌های سیاسی در زمان رایزنی با آنها، هیچگونه مخالفتی با عادی سازی روابط با اسرائیل نداشتند».

رئیس شورای حاکمیتی سودان افزود: «این حق پارلمان منتخب سودان است که در موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل یا دیگر موضوعات تجدید نظر کند.»

گفتنی است، روز جمعه، آمریکا، رژیم صهیونیستی و سودان در بیانیه‌ای مشترک دستیابی خارطوم و تل‌آویو به توافق عادی‌سازی روابط بین این دو طرف را اعلام کردند. ارتقاء روابط اقتصادی و تجاری بین خارطوم و تل‌آویو و تمرکز بر بخش کشاورزی از جمله مهمترین محور این توافق است.

پیش از این بارها مقامات سودانی در اظهارنظرهای رسمی مدعی شده بودند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ارتباطی به موضوع خروج نام این کشور از لیست حامیان تروریست آمریکا ندارد. بر اساس برخی از گزارش های دیگر، گفته شده که در نظر گرفتن حزب الله لبنان به عنوان یک گروه تروریستی از جمله دیگر خواسته ای آمریکا است که خارطوم به آن تن داده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
آمار هم گرفته 90 درصد