سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سد دز آمادگی مهار سیلاب‌های فصلی را دارد؟

مدیرعامل سد و نیروگاه دز وضعیت این سد را مطلوب توصیف کرد و گفت: حداکثر ارتفاع سد دز ۳۵۲ متر بالاتر از سطح دریا است و در حال حاضر ۳۲ متر ظرفیت خالی دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید رئوفی نسب امدیرعامل سد و نیروگاه دز در تشریح آخرین وضعیت این سد گفت: ارتفاع کنونی آب مخزن سد دز ۳۲۰ متر بالاتر از سطح دریا بوده و حداکثر ارتفاع آن ۳۵۲ متر بالاتر از سطع دریا است و هم اکنون ۳۲ متر ظرفیت خالی دارد.

او با بیان اینکه حجم خالی مخزن به طور تخمینی حدود یک و نیم میلیارد متر مکعب است، افزود: بیشترین آورد آب به دریاچه سد دز از سمت استان لرستان بوده و شرایط کنونی آن برای بارندگی‌های پیش رو مهیا است و مشکلی برای مهار سیلاب‌های احتمالی وجود ندارد.

رئوفی نسب به نقش محوری سد دز در مهار سیلاب پارسال اشاره کرد و اظهار داشت: این سد بتنی از نوع برق آبی است و نقش مهمی در کنترل سیلاب مناطق بالادست دارد.

آمادگی اندیمشک برای بارندگی‌های فصلی

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک با تاکید بر لزوم آماده باش کامل دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: شهرداری‌های شهرستان باید نسبت به اجرای امور مربوطه اقدام و مناطق مختلف شهری را مهیای بارندگی‌های فصلی بدون مشکل کنند، همچنین مسیر‌های منتهی به رودخانه‌ها در مناطق روستایی باید شناسایی و ساماندهی شوند.

او تصریح کرد: در مناطق روستایی گام‌های ارزنده‌ای برای بیمه منازل صورت گرفته، ضمن اینکه بنیاد برکت در این زمینه تلاش ستودنی و قابل تقدیری انجام داده است، همچنین دهیاری‌ها و بخشداران باید در مناطقی که منازل روستایی فاقد بیمه هستند وارد عمل شده و نسبت به این مهم اقدام کنند.

جهانگیری با اشاره به وضعیت کرونا در اندیمشک ادامه داد: برنامه‌های مقابله با کرونا باید با قاطعیت ادامه یابد و اصنافی که سلامت مردم را به خطر انداخته و سبب شیوع بیماری شوند پلمب می‌شوند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: سیلاب فصلی ، سد دز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.