سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزینه هر بیمار مبتلا به ویروس کرونا چقدر است؟

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : به طور میانگین برای هر بیمار مبتلا به ویروس کرونا بیمه سلامت ۴۱ میلیون ریال هزینه می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به خدمات این سازمان به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت : بیمه سلامت حداقل ۹۰ درصد از هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد از هزینه‌های سرپایی این بیماران را طبق تعرفه مصوب پوشش می‌دهد.

او گفت : بیماران مبتلا به ویروس کرونا که فاقد هرگونه بیمه‌ای هستند، حداکثر طی مدت ۲۴ ساعت تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: بیش از یک هزار مرکز درمانی سرپایی و بستری طرف قرارداد این سازمان مسئولیت خدمات رسانی به بیمه شدگان در استان کرمانشاه را برعهده دارند.

مظفری به تشریح خدمات الکترونیکی این سازمان به بیمه شدگان پرداخت و افزود: خدمات الکترونیک در سازمان بیمه سلامت گام مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

او افزود: هم اکنون سیستم نسخه پیچی الکترونیک در ۷۴ درصد از داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک و ۸۶ درصد از مطب‌های طرف قرارداد بیمه سلامت کرمانشاه راه اندازی شده است.

مظفری ادامه داد: ۱۰۰ درصد از بیمارستان‌های دانشگاهی و ۵۰ درصد از بیمارستان‌های غیر دانشگاهی نیز به سامانه الکترونیک تبادل و رسیدگی اسناد بستری، بستری موقت و استحقاق سنجی متصل هستند.

او گفت: طی ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۱۶۰ هزار نسخه الکترونیک در مطب‌ها و ۶۲ هزار پرونده الکترونیک در بیمارستان‌های طرف قرارداد تولید شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: حدود ۵۵ درصد از جمعیت استان کرمانشاه معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در قالب پنج صندوق تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

مظفری تعداد جمعیت تحت پوشش این سازمان در بخش کارمندان دولت را ۱۵۲ هزار نفر، روستاییان و عشایر را ۶۰۰ هزار نفر، سایر اقشار را ۸۰ هزار نفر، بیمه همگانی سلامت را ۳۷۵ هزار نفر، بیمه ایرانیان را هشت هزار و ۵۰۰ نفر و بیماران خاص را ۲ هزار و ۲۲۶ نفر اعلام کرد.

او گفت: هزینه بستری بیماران مجهول الهویه، زندانیان و ترک اعتیاد در تعهد بیمه سلامت است.

مظفری با بیان اینکه در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در قالب نظام ارجاع و پزشک خانواده از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند هستند، ادامه داد: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ه)، سازمان بهزیستی و اتباع بیگانه تحت پوشش بیمه سلامت هستند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.