سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه پیام نور اصفهان در رتبه دوم پذیرش بدون آزمون دانشجو

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: آمار پذیرفته شدگان بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور اصفهان ۹ هزار و ۲۹۸ نفر است که بر این اساس در رتبه دوم پذیرش دانشجو در کشور قرار داریم.

محمدرضا جلالی رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار داشت: امسال دانشگاه پیام نور استان اصفهان با پذیرش ۹ هزار و ۲۹۸ دانشجو براساس سوابق تحصیلی، در بین استان‌ها رتبه دوم را دارد. بیشترین میزان پذیرش بدون آزمون دانشجو در رشته‌های حقوق، روان‌شناسی، علوم تربیتی و حسابداری و کمترین میزان پذیرش در رشته‌های علوم پایه مانند ریاضی فیزیک، زمین‌شناسی و بعضی از رشته‌های علوم انسانی مانند جغرافیا و علوم اجتماعی است.

او افزود: با توجه به اینکه قبلاً دانشگاه پیام نور تجربه آموزش مجازی را داشت، زیرساخت‌های دانشگاه در ایام شیوع کرونا تقویت و زمینه‌های لازم برای ارائه خدمات آموزشی مطلوب فراهم شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر آموزش الکترونیک در استان اصفهان با سیستم ال. ام. اس و تقسیم بندی ۸ قطب صورت می‌گیرد که در مراکز اصفهان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، کاشان، آران‌وبیدگل، خوراسگان، شهرضا و شاهین‌شهر با ظرفیت حدود ۷۰۰ نفر در ساعت انجام می‌شود.

او ادامه داد: در تمام مراکز به ازای هر ۱۰۰ دانشجو یک کارشناس برای پشتیبانی و پاسخگویی دانشجویان تعیین شده است. علاوه بر آن کارشناس‌های آموزش و فناوری با نوبت‌بندی پاسخگو هستند. سامانه پشتیبانی با شماره تلفن ۴ رقمی نیز در استان ایجاد شده که به سئوالات دانشجویان پاسخ می‌دهد.

جلالی گفت: علت اقبال دانشجویان به دانشگاه پیام نور مزایای این سیستم آموزشی است که تسهیلات وام و پرداخت شهریه با کارمزد ۱.۴درصد به مبلغ ۲۰ میلیون تومان و ثبت‌نام با پرداخت ۵۰ درصد شهریه است.

او افزود: همچنین امکان تحصیل همزمان در دو رشته، نداشتن نگرانی و دغدغه بابت هزینه‌های رفت و برگشت به دلیل آموزش الکترونیک و برخورداری دانشجو از حق انتخاب محل آزمون از دیگر عوامل اقبال دانشجویان به دانشگاه پیام نور است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان بیان کرد: انتظار می‌رود که ویژگی‌های پیام نور به عنوان دانشگاه مولود انقلاب اسلامی و گسترش‌دهنده عدالت آموزشی معرفی و واقعیت‌های منحصر به فرد آن شناسایی شود. همان‌گونه که با حداقل شهریه در نقاط مختلف کشور و مناطق محروم مشغول آموزش است.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۳:۱۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
دانشگاه پیام نور اصفهان در خمینی شهر و در محله وازیچه قرار دارد. اما متاسفانه آدرس آن را اصفهان ذکر میکنند