سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس:

مستقبلین از تردد غیرضروری در ترمینال‌های فرودگاه شیراز پرهیز کنند

کریم آقائی گفت: به منظور پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، مستقبلین و مشایعت کنندگان باید از ورود و تردد‌های غیرضروری در ترمینال‌های فرودگاه شیراز خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا کریم آقائی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس ضمن قدردانی از همراهی مردم فهیم استان جهت همکاری در کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خواستار عدم ورود غیر ضروری مستقبلین و مشایعت کنندگان به ترمینال‌های فرودگاه بین المللی شیراز شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس افزود: بر اساس دستورالعمل‌های جدید بهداشتی مستقبلین و مشایعت کنندگان بایستی از ورود و تردد غیر ضروری در ترمینال‌های فرودگاه خودداری کنند.

او تصریح کرد: این اقدام در راستای اجرای دستورالعمل‌های جدید بهداشتی، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، حفظ سلامتی مسافران و کارکنان شاغل در ترمینال‌ها اتخاذ شده است.

کریم آقائی با بیان اینکه مجموعه فرودگاه مجموعه گسترده‌ای است، افزود: با هدف مبارزه با ویروس کرونا و رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک در پایانه و ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز الزامی است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از استقرار و به کارگیری ناظرین سلامت در ترمینال‌های فرودگاه بین المللی شیراز خبر داد وگفت: با استقرار و حضور تمام وقت ناظرین سلامت در ترمینال‌ها و به کارگیری تدابیر ویژه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت دقیق تری صورت می‌پذیرد.

او تصریح کرد: از مهمترین وظایف و مسئولیت ناظرین بهداشت، نظارت بر استقرار مسافران و رعایت فاصله در مقابل کانترها، گیت‌های بازرسی و خروج مسافر، نظارت و رعایت بهداشت در رستوران و کافی شاپ، رعایت فاصله مسافران در هنگام نشستن بر صندلی در سالن انتظار و همچنین تاکید بر استفاده از ماسک توسط مسافران، کارکنان شرکت‌های هواپیمایی و غرفه‌داران است.

کریم آقائی گفت: با تعیین ناظرین بهداشت در فرودگاه ها، امیدواریم شاهد ارتقا و رعایت بیش از پیش مسائل بهداشتی و کنترل ویروس کرونا باشیم.

او از جابجایی ۷۷۶ هزار و ۱۲۲ مسافر در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: بر اساس آمار ارائه شده در این مدت ۹ هزار و ۵۳ پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه شیراز انجام شده است.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس، فرودگاه ۸۵۰ هکتاری شهید دستغیب شیراز پس از فرودگاه مهرآباد تهران و مشهد سومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به‌طور میانگین روزانه بالغ بر ۷۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.