سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته حوادث:

دستگیری اعضای باند اسکیمری در کرمانشاه/پیداشدن کودک گمشده چهارساله

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، از دستگیری اعضای باند اسکیمری که در پوشش میوه فروش دوره‌گرد و در نقاط مختلف استان از خریداران کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا عنوان کرد در حالی که کارت بانکیش نزد خودش بوده مبلغی به مقدار بیش از ۵۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش برداشت شده است.

او گفت : پس از دریافت این گزارش و همچنین تشکیل چند فقره پرونده مشابه با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب با روش مشابه، تحقیقات اولیه در خصوص چگونگی برداشت از حساب‌ها به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که برداشت غیرمجاز از حساب‌ها به روش اسکیمر صورت گرفته و فرد کلاهبردار با مبالغ برداشت شده اقدام به خرید در فروشگاه‌های استان‌های دیگر کرده است.

او افزود: اسکیمر دستگاهی است که از طریق آن مجرم اقدام به کپی برداری از کارت بانکی و سپس ایجاد یک کارت مشابه می‌کند، باید توجه داشت این دستگاه رمز کارت را کپی نکرده و رمز توسط خود قربانی در اختیار مجرمان قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: پس از اقدامات گسترده سایبری و بررسی‌های تخصصی افسران این پلیس در کمتر از چند روز محل فعالیت مجرمان که چهار نفر بودند شناسایی و مشخص شد آن‌ها در نقاط مختلف شهر و در پوشش فروش میوه کارت‌های عابر بانک قربانیان را کپی کرده‌اند.

کسانی افزود: با هماهنگی مرجع قضایی و در عملیاتی غافلگیرانه اعضای این باند دستگیر و تعدادی دستگاه مینی اسکیمر، گوشی تلفن همراه و اطلاعات ۶۰ کارت بانکی متعلق به اشخاص مختلف کشف شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت‌های مشابه و افزایش آگاهی‌های عمومی از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت و اعلام رمز آن‌ها به افراد غیرخودداری کنند.

او گفت: پلیس فتا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۱۹۲۱ پاسخگوی سوالات و مشکلات سایبری شهروندان است .

کودک گمشده چهارساله پیدا شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: کودکی حدودا چهار ساله که همراه خانواده‌اش در مراسم عروسی شرکت کرده و در پی بازیگوشی‌های کودکانه و غفلت والدینش گم شده بود، خوشبختانه پس از ساعت‌ها جستجو با تلاش پلیس و نیرو‌های امدادی پیدا و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

حسین براری افزود: پس از اعلام یک مورد گزارش مفقودی اشخاص به پاسگاه ماهیدشت، تیمی از ماموران به محل گزارش حادثه مفقودی که یکی از تالار‌های عروسی محور کرمانشاه - ماهیدشت بود، اعزام شدند.

او ادامه داد: پس از حضور ماموران، شخصی به آن‌ها مراجعه و عنوان کرد برای مراسم عروسی در تالار حضور یافته، اما پس از دقایقی متوجه غیبت کودک چهار ساله اش به نام «محمدمتین» شده و جستجو‌های وی و دیگران بی‌نتیجه مانده است.

 براری گفت: با دریافت این گزارش، ماموران پلیس نیرو‌های امدادی هلال احمر را نیز به کمک طلبیده و به اتفاق جستجوی گسترده خود را برای یافتن کودک گمشده آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه افزود: در حالی که حدود پنج ساعت از گمشدن کودک چهارساله می‌گذشت خوشبختانه ماموران پلیس در حالی موفق به یافتن «محمدمتین» در پنج کیلومتری تالار عروسی شدند که وی به دلیل سرمای شدید بدحال شده بود.

او از انتقال این کودک چهارساله به بیمارستان خبر داد و گفت: مدیر تالاری هم که برگزار کننده مراسم عروسی بود به دلیل بی‌توجهی به دستورالعمل های بهداشتی و تذکرات ستاد مقابله با کرونا دستگیر و برای صدور حکم لازم تحویل مراجع قضائی شد.

 براری ضمن اینکه از خانواده‌ها خواست در مراسم‌های عمومی و پر ازدحام مراقب فرزندان خود بوده و آن‌ها را حتی برای لحظه‌ای کوتاه تنها نگذارند، گفت: پلیس با واحد‌های صنفی متخلف که نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی بی‌توجه هستند برخورد می‌کند .

دستگیری سارقان قطعات خودرو در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری ۲ سارق قطعات خودرو و کشف ۱۴ فقره سرقت از آن‌ها خبر داد.

حسین براری افزود: پس از وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو در شهر کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران کلانتری‌های ۲۲ بهمن و سجادیه در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۲ سارق شده و در عملیات‌هایی جداگانه آن‌ها را دستگیر کردند.

براری گفت: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌ها به ارتکاب ۱۴ فقره سرقت قطعات خودرو اعتراف و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.