سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندر آستارا به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر پیوست

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: صادرات محصولات کشاورزی به وسیله کانتینر‌های یخچالی از بندر آستارا آغاز شد و این بندرگاه از این پس به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر پیوست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، داوود تفتی مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر روز جمعه در حاشیه صادرات محصولات کشاورزی از بندر آستارا اظهار کرد: برای حمل محصولات کانتینری یخچالی، یک خط دریایی به مقصد آکتائوی قزاقستان ایجاد شده و هر دو هفته یک بار حمل و نقل می‌شود.

 تفتی بیان کرد: محصولاتی که توسط این کانتینر‌های یخچالی حمل می‌شود شامل میوه،گل و گیاه بوده و مورد نیاز کشور‌های سی آی اس ( کشور‌های همسود مستقل ) نظیر روسیه و قزاقستان است.

او ادامه داد: با فعال شدن این شبکه حمل و نقل کانتینری در بندر آستارا برای ۷۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود و از طریق این شبکه، محصولات کشاورزی شمال غرب کشور از استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و گیلان از بندر آستارا صادر خواهد شد.

فرماندار آستارا هم گفت: تاکنون امکان حمل و نقل دریایی با کانتینر‌های یخچالی در این بندر فراهم نبود و سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت سرمایه گذاری کاوه برای راه اندازی آن تلاش خوبی انجام داده اند.

عباس صابر از صادرکنندگان و واردکنندگان تره بار و کیوی خواست، با برنامه زمان بندی شده از طریق بندر آستارا به صادرات و واردات کالا‌های خود اقدام کنند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا هم اظهار کرد: امسال حدود ۱۱۷ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۷ درصد افزایش داشته است.

کیانوش امیری افزود: لایروبی،ایجاد سه پست برق داخل محوطه، محوطه سازی به مساحت هشت هکتار و احداث اسکله ۷۵ متری از طرح‌های عمرانی در دست احداث در بندر آستارا است و پس از بهره برداری از اسکله مذکور، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا از ۷۰۰ هزار تن به یک میلیون تن افزایش خواهد یافت.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت،نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های ۲ هزار و ۵۰۰ تن طراحی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام / ش ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.